Αγγελόπουλος για όλα: «Έχω επενδύσει στην ΑΕΚ 25 εκατ. ευρώ, δεν σκέφτηκα να τα παρατήσω»

Ο Μάκης Αγγελόπουλος παραχώρησε μεγάλη συνέντευξη και μίλησε για όλα: την επένδυση στην ΑΕΚ, τον κόσμο της ομάδας, τα μελλοντικά σχέδιά του.

Ο Μάκης Αγγελόπουλος - Πηγη: AEK BC
Ο Μάκης Αγγελόπουλος - Πηγη: AEK BC

Μην χάνεις είδηση. Βάλε το στην Google

Πρόσθεσε το ATHLETIKO στην Google

Ο Μάκης Αγγελόπουλος μίλησε για όλα και έδωσε απαντήσεις για κάθε «καυτό» θέμα γύρω από την ΑΕΚ και την καθημερινότητα της. Ο ισχυρός άνδρας της Ένωσης αναφέρθηκε στην επένδυση που έχει κάνει και φτάνει στα 25 εκατ. ευρώ, ενώ περιέγραψε την κατάσταση γύρω από το ευρωπαϊκό μπάσκετ.

Παράλληλα, μίλησε για το μπασκετικό κοινό που δημιουργεί η Ένωση χρόνο με το χρόνο, ενώ αναφέρθηκε και στην αξιοποίηση της Sunel Arena, που αναμένεται να περάσει στα χέρια της ΑΕΚ για τα επόμενα 49 χρόνια.

Οι δηλώσεις του Μάκη Αγγελόπουλου στην Cosmote TV:

«Ομάδες σαν την ΑΕΚ που βρίσκονται από την άλλη πλευρά του αθέμιτου ανταγωνισμού πρέπει να πληρώνουν περισσότερα. Σύμφωνα με στοιχεία του ΕΣΑΚΕ η ΑΕΚ έχανε περισσότερα απ' όλες τις ομάδες του πρωταθλήματος μαζί. Το ρήμα πληρώνω το έχουμε εμπεδώσει για τα καλά».

Για το τι σημαίνει η ΑΕΚ για εκείνον: «Η ΑΕΚ έχει μπει για τα καλά στο πετσί μας, στη ζωή μας. Έχει κυλήσει πολύ νερό στ' αυλάκι. Πολλή δουλειά, πολλές επενδύσεις εκατομμυρίων. Έχουμε επενδύσει ένα ποσό κοντά στα 25 εκατ. ευρώ.

Παραμένει βαρέλι χωρίς τρύπα το μπάσκετ για τις ομάδες εκτός Ευρωλίγκας. Ο Παναθηναϊκούς έχει κάνει εξαιρετική δουλειά, έχει γίνει κερδοφόρος, ο Ολυμπιακός υπολείπεται λίγο, χρειάζεται κάποιες οικονομικές ανάσες αλλά είναι κοντά στο break even. Έχουμε ένα οικοσύστημα Ευρωλίγκας που δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Κλειστή λίγκα. Η Ευρωλίγκα δεν έχει κανένα ενδιαφέρον για τα εθνικά πρωταθλήματα. Είχαμε μια πολύ μεγάλη πρόταση από το Eurocup με τα μισά λεφτά του μπάτζετ. Το σκεφτήκαμε και εκεί μου κατέστησαν σαφές πως το τηλεοπτικό συμβόλαιο δεν έχει να κάνει με εμάς, αλλά με Ολυμπιακό-Παναθηναϊκό και πάλι δεν θα παίρναμε έσοδα. Πρέπει το 87-88% των εσόδων να πηγαίνει στους μετόχους. Έχουμε μια εταιρεία που ενδιαφέρεται για τους μετόχους. Γιατί να πάω σε αυτό το τραπέζι να μας δίνουν ψίχουλα. Υπάρχει άνιση μεταχείριση στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη».

Για το αν σκέφτηκε να τα παρατήσει: «Προσωπικά όχι. Οι χαρές είναι λίγες. Το σημαντικό είναι πως είμαστε η μοναδική ομάδα στην Ελλάδα σε αυτή την εποχή έχει καταφέρει να πάρει τίτλους και να συμμετάσχουμε σε 4 Final Four και να διοργανώσουμε 3. Στα 10 Final Four στη διοργάνωση που συμμετέχουμε ήμασταν παρόντες στα 4. Άρα η πορεία μας είναι εξαιρετική στην Ευρώπη».

Για το τι συνέβη μετά το 2020: «Το 2020 αν ολοκληρωνόταν το πρωτάθλημα κανείς δεν αμφέβαλε ότι θα το κέρδιζε η ΑΕΚ. Η ομάδα πήγαινε τρένο, ο Παναθηναϊκός είχε θέματα. Εμείς πιέζαμε να ολοκληρωθεί το πρωτάθλημα. Άρης και ΠΑΟΚ ήταν χαμηλά στη βαθμολογία κινδύνευαν να πέσουν και βάλαμε πλάτη στο τέλος να μην πέσουν».

Για το τι του άρεσε από τη ΑΕΚ: «Είναι προφανές ότι η ομάδα δεν τα παράτησε ποτέ. Ήταν αδάμαστη. Πολλές φορές βρέθηκε στα σχοινιά, έκανε φοβερές ανατροπές. Ήταν μια ομάδα που είχε τσαγανό και δεν μπορούσες να τη δαμάσεις. Είδαμε και την άλλη όψη του νομίσματος. Το σενάριο μόνο ένας αρχαίος συγγραφέας που έγραφε τραγωδίες, να χαθεί αυτό το τρόπαιο. Είδαμε στο ΝΒΑ τι έγινε, ανατροπές ακόμα και 29 πόντων. Είδαμε προχτές στη Γερμανία, η Αλμπα έχανε και πήρε το πρωτάθλημα. Οι ανατροπές είναι μέσα στο παιχνίδι. Η ομάδα των ανατροπών  να χάσει από ανατροπή, μας πείραξε».

Για το αν χάρηκε την κατάκτηση του πρωταθλήματος: «Κι εγώ πριν γίνω φανατικός μπασκετικός ήμουν στη Σκεπαστή. Ήμουν κι εγώ ποδοσφαιρικός, όπως η πλειοψηφία. Γνωρίζοντας τον κόσμο και μιλώντας με τους Παλαίμαχους του μπάσκετ, μαθαίνοντας την ιστορία, τι περνούσε η ομάδα, αγάπησα τους ανθρώπους, ήταν πραγματικά αδικημένο. Όταν ανέλαβα τις τύχες αυτού του σωματείου είχα υποσχεθεί 3 πράγματα: την ιστορία μας, τίτλους, γήπεδο για να χτίσει και η ομάδα μπασκετικό κοινό».

Για τη σχέση της ομάδας με τον κόσμο: «Ήταν μύθος ότι η ΑΕΚ είχε μπασκετικό κοινό. Μπασκετικό κοινό ιστορικά είχε ο Άρης και ο Παναθηναϊκός. Η ΑΕΚ το χτίζει, δεν είχε ούτε σταθερότητα, ούτε γήπεδο. Ο κόσμος που έρχεται στο γήπεδο αυξάνεται. Κρατάω ένα μεγάλο ποσοστό πως όσοι έρχονται πρώτη φορά, μένουν. Χτίζεται κάτι αργά -πιο αργά απ' ότι θα έπρεπε, αλλά σταθερά. Υπήρχαν χρονιές που δεν ήξερα καν τι κατηγορία έπαιζε η ομάδα στο μπάσκετ. Εγώ είμαι ο πρώτος που δεν πρέπει να μιλάω».

Για τα σημεία που μοιάζει με τον Μάριο Ηλιόπουλο: «Μοιάζουμε στο πάθος για την ΑΕΚ και στο ευ αγωνίζεσθαι. Ο Μάριος έχει πάρει τον δύσκολο δρόμο σε ένα τοξικό περιβάλλον. Δεν θα χρησιμοποιήσουμε κανένα αθέμιτο μέσο για να πετύχουμε τον στόχο μας. Ο Μάριος είναι πιο εξωστρεφής από μένα».

Για τον Ντράγκαν Σάκοτα: «Ο Ντράγκαν αποθεώνεται και έχει περάσει στην ιστορία. Το ρεκόρ του είναι ακατάρριπτο. Ακόμα και προπονητές όπως ο Πόποβιτς και ο Σιζέφσκι δεν έχουν περάσει τα 30 χρόνια. Δεν υπάρχει αυτό το ρεκόρ. Για μένα είναι ο καλύτερος κόουτς που κυκλοφορεί, το έχουν πει και συνάδελφοί του. Ο Ζέλικο έλεγε πως όταν ετάιζα με τον Ντράγκαν είχαν πονοκέφαλο έως την Τετάρτη. Ο Ντράγκαν δεν έχει αντίπαλο».

Για τη σχέση του με τον Ντράγκαν Σάκοτα: «Έχει γράψει ένα ωραίο ρομάντζο ο Γκέτε. Παίρνοντας τον όρο από τη φυσική κάποια σημεία έλκονται, αυτό ισχύει και στους ανθρώπους και η ένωση δημιουργεί οφέλη. Ο Ντράγκαν είναι δεμένος με την ΑΕΚ, όπως και η οικογένειά του».

Για τη Sunel Arena που θα έχει στην κατοχή της η ΑΕΚ για 49 χρόνια: «Είναι η πρώτη αξιοποίηση Ολυμπιακού ακινήτου στη χώρα. Ακολούθησε ο Παναθηναϊκός και ο Ολυμπιακός. Είχε ρεκόρ στο Κοινοβούλιο με 285 ψήφους και 15 παρών. Έχουμε ένα κοινοβουλευτικό παράσημο και αναγνώριση όσων κάνουμε εκτός γηπέδου, από το σύνολο του Κοινοβουλίου για όσα προσφέρει η ΑΕΚ. Παραλάβαμε ένα χρέπι. Με ιδρώτα, κόπο και πολλά εκατομμύρια θα δημιουργήσουμε ένα από τα καλύτερα γήπεδα αποκλειστικά με δικούς μας πόρους».

Για τη στήριξη της ΑΕΚ στη FIBA και το NBA Europe: «Δημιουργείται ένα νέο οικοσύστημα, το οποίο διαφοροποιείται πως δίνε πρόσβαση σε ποσοστό 25% σε όλους. Η ΑΕΚ δεν μπορεί να παίξει στην Ευρωλίγκα, ακόμα κι αν παίξει στο Eurocup με όρους άνισους, πάλι δεν μπορεί να παίξει. Το στοιχείο της έκπληξης στον αθλητισμό είναι  σημαντικό. Να υπάρχει ένα 25% από ομάδες που θα μπαίνουν μέσα από τα πρωταθλήματα. Από τη στιγμή που θα συμμετάσχεις οι όροι είναι ίδιοι. Είτε είσαι η Ρίτας, είτε η Μίλαν το ποσό είναι το ίδιο. Δεν υπάρχει άνιση μεταχείριση που βρίσκουμε στο Eurocup. Το 25% θα διατηρηθεί και στο μέλλον. Θα φτάσουμε σε 18 ομάδες και οι 6 θα έρχονται από τα πρωταθλήματα.

Κοιτάξτε τι γίνεται στην αγορά, έχει βελτιωθεί το ελληνικό μπάσκετ; Μήπως έχει σταματήσει η Ελλάδα να βγάζει καλούς παίκτες; Η καρτελοποίηση δεν έχει βοηθήσει το μπάσκετ. Και στην Πορτογαλία παίζουν μπάσκετ. Επειδή δεν  μπορεί να πάει η ΑΕΚ, θα πάνε οι παίκτες της ΑΕΚ, άρα θα διαλύσουν μια ομάδα.  Το μπάσκετ σε αναγνωσιμότητα είναι στο 47% έχει κάτω από το 0,5% του τζίρου. Το ποδόσφαιρο το έχει λύσει αυτό. Φανταστείτε Ολυμπιακό και Παναθηναϊκό να παίζουν κάθε χρόνο στο Τσάμπιονς Λιγκ. Δεν έχουν καταφέρει να κεφαλαιοποιήσουμε το ενδιαφέρον για το άθλημα. Στο μπάσκετ και μόνο στο μπάσκετ υπάρχει κόφτης και είναι άδικο γιατί στερείς από παίκτες το όνειρο. Αργά ή γρήγορα θα βρεθεί μια λύση».

Για το γεγονός πως βγήκα πράγματα που είπε από το 2019: «Βλέπεις το αδιέξοδο. Όταν τα νερά λιμνάζουν, βρωμίζουν. Βλέπετε ότι λιμνάζουν νερά εδώ και 25 χρόνια. Κάποια στιγμή πρέπει να δώσουμε ευκαιρία σε όλους. Πρέπει να μπει καθαρό νερό και να υπάρξει ελπίδα. Γιατί να στερήσουμε το όνειρο».

Για τη FIBA: «Έχει βελτιωθεί η FIBA. Έχει κάνει καλή δουλειά ο Πατρίκ Κομνηνός. Έκανε εξαιρετική δουλειά και χρόνο με το χρόνο βελτιώνεται. Έχουμε παίξει και στις 10 σεζόν και έχουμε πάει σε 4 Final Four».

Για το θέμα του Ολυμπιακού: «Η ερώτηση δεν κάνει τζιζ, η απάντηση κάνει τζιζ. Υπάρχει μια προσέγγιση από τον Ολυμπιακό να τον εξυπηρετήσουμε για κάποιο διάστημα. Έχει γίνει μια πρώτη προσέγγιση. Δεν υπάρχει κάποια συμφωνία. Στο τέλος της ημέρας θα το δούμε, έχει να κάνει με εμπορική συμφωνία. Εκτός γηπέδου προσπαθούμε να εξυπηρετούμε και να βοηθάμε όλο τον κόσμο. Θέλουμε να μεγαλώνει η πίτα. Το 2020 παρ' ότι είχαμε την πίκρα για το πρωτάθλημα αφήσαμε στην άκρη λεφτά για το πρωτάθλημα. Ο Ολυμπιακός ήταν στην Α2 από επιλογή. Αφήσαμε χρήματα στο τραπέζι για να εξυπηρετήσουμε το σύνολο. Είχαμε έναν χορηγό που έπρεπε να δώσει ένα υπόλοιπο και τον στείλαμε στον ανταγωνισμό να δώσει χρήματα στις ομάδες. Αυτή είναι η φιλοσοφία της ΑΕΚ. Δεν θα πάμε να σκάψουμε γήπεδα».

Για τον ΠΑΟΚ και τον Άρη: «Θα δούμε όταν τελειώσει η καμπάνια. Τιμή είναι αυτό που πληρώνεις, αξία είναι αυτό που παίρνεις. Ας περιμένουμε να δούμε πού θα κάτσει η μπίλια και πώς θα αξιοποιήσεις τα χρήματα. Θέλουμε να μεγαλώσει η αγορά. Είναι σημαντική η επιστροφή του Άρη και του ΠΑΟΚ. Είναι εκτός τίτλων εδώ και δεκαετίες. Τη δεκαετία του '80 μεσουρανούσαν. Είναι σημαντικό να επιστρέψει η Θεσσαλονίκη, πιο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα, τηλεοπτικό, εμπορικό ενδιαφέρον. Πρέπει αυτές οι ομάδες, που πέρασαν δύσκολα χρόνια και ήταν να υποβιβαστούν τη χρονιά που θα παίρναμε το πρωτάθλημα. Τους κράτησαν οι οπαδοί τους. Εμάς καλό θα μας κάνει ο ανταγωνισμός. Είναι καλοδεχούμενος».

Για τη μετακόμιση του ΡαϊΚουάν Γκρέι στον ΠΑΟΚ: «Η ΑΕΚ οποιονδήποτε παίκτη θα ήθελε να κρατήσει, τον κρατάει. Έχουμε τη μεθοδολογία μας. Όποιον παίκτη θέλουμε να κρατήσουμε τον κρατάμε, στη τιμή που θεωρούμε εμείς σωστή».

Για τον τρόπο που λειτουργεί η ΑΕΚ αναφορικά με το ρόστερ της: «Εξαρτάται από τους στόχους. Τη χρονιά που είχαμε τον Λάνγκφορντ είχαμε τον στόχο του Final 8 στο ΟΑΚΑ και πήγαμε σε έμπειρες λύσεις. Το μοντέλο το δικό μας είναι προπονητοκεντρικό. Αφήνουμε τον προπονητή να βρει τις λύσεις. Εμείς δεν παρεμβαίνουμε σε αυτό το κομμάτι».

Για την πιο... ΑΕΚ στιγμή που έχει ζήσει: «Προσπαθώ να σκεφτώ. Πολύ έντονη στιγμή ήταν το 18 στον τελικό. Όχι το παιχνίδι. Όταν μπήκα στο γήπεδο ένιωθα την εντύπωση ότι ήμουν σε φωλιά... Ολυμπιακών. Προς το τέλος του παιχνιδιού η ΑΕΚ διεκδικούσε το παιχνίδι και πετάγονταν από διάφορα σημεία του γηπέδου μικρά παιδιά και το 25% που προφανώς δεν πίστευε, δεν ήξερε και πετάγονταν στις 4 γωνίες και έλεγαν συνθήματα, Ήταν πραγματικά συγκινητική στιγμή».

Για τον Βαγγέλη Αγγελόπουλο: «Ο αμυντικός. Παίζει άμυνα στην εταιρεία. Βάζει τάξη. Μου λέει... κοίτα πώς θα φέρεις τον Στεφ Κάρι. Είναι πιο φανατικός ΑΕΚτζης από μένα. Όταν χάνει η ΑΕΚ παίζει να είναι άρρωστος μια εβδομάδα». 

Για τα 12 χρόνια στην ΑΕΚ και τι τον κάνει περήφανο: «Μικρός θυμάμαι πως μεγαλώσαμε με τους παίκτες να είναι 10-12 χρόνια στην ομάδα και τους ιδιοκτήτρς να είναι 2-3 χρόνια. Έχει αλλάξει το καθεστώς πλέον. Αυτό που κρατάω είναι η αναγνώριση της ΑΕΚ στην Ευρώπη. Πάει έξω και γεμίζουν τα γήπεδα. Το γκαλά της χρονιάς για ομάδες είναι το παιχνίδι με την ΑΕΚ. Υπάρχουν αφίσες στους δρόμους. Στο εξωτερικό, επειδή συμμετέχω και στο club council των ομάδων νιώθεις την αναγνώριση. Η ΑΕΚ είναι στα 20 μεγαλύτερα brands της Ευρώπης και το εισπράττεις αυτό».

Για το μέλλον του μπάσκετ: «Το ΝΒΑ θέλει μια επιχειρηματική ευκαιρία. Έχουν το know how, λέει "εδώ απέτυχαν" εμπορικά. Η Ευρωλίγκα είχε πλάνα να επεκταθεί και κατέληξε στους Άραβες για χρήματα. Ήρθε το Ντουμπάι να βοηθήσει, το Άμπου Ντάμπι. Ο Κόλπος ήρθε να ενισχύσει οικονομικά. Υπάρχουν 300 εκατ. άνθρωποι που ασχολούνται με το μπάσκετ. Όλοι έχουν αποτύχει. Το ΝΒΑ βλέπει αυτό το κενό και έχει τα συμβόλαια και το παγκόσμιο προϊόν. Τα τελευταία χρόνια οι MVP στο ΝΒΑ είναι Ευρωπαίοι και λένε "εδώ είμαστε"».

Μην χάνεις είδηση. Βάλε το στην Google

Πρόσθεσε το ATHLETIKO στην Google