Αλλαγές στην F1 από το 2026
Κρίσιμη συνάντηση πραγματοποίησε η επιτροπή της Formula 1 στη Γενεύη, με σκοπό τις επερχόμενες αλλαγές στους κανονισμούς, το 2025 και το 2026. Οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν γύρω από τις λειτουργίες του μονοθεσίου και του κινητήρα.
Παράλληλα, οι ομάδες της Formula 1 έχουν ήδη αρχίσει τις συζητήσεις για το πως θα μπορέσουν να βελτιώσουν τους κανονισμούς του 2026, ώστε να μην μειωθεί η ποιότητα των αγώνων. Όμως, υπήρχαν και παράπονα, καθώς υπάρχει ανησυχία από τις ομάδες για τη διαχείριση και τη ταχύτητα του μονοθεσίου.
Ποιες είναι οι αλλαγές που συζητήθηκαν για το 2026
Η συζήτηση κύλησε γύρω από αρκετά θέματα, αλλά τα πιο σημαντικά ήταν:
- Η ενεργειακή διαχείριση των νέων υβριδικών μονάδων ισχύος αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς από το 2026 η ηλεκτρική ισχύς θα συνεισφέρει κατά 50% στη συνολική απόδοση, σε ισότιμη βάση με τον θερμικό κινητήρα.
- Παράλληλα, υπάρχει ο κίνδυνος οι κατασκευαστές να αντιμετωπίσουν οικονομικές δυσκολίες, ιδίως σε περιπτώσεις όπου οι κινητήρες παρουσιάζουν χαμηλή απόδοση ή μειωμένη αξιοπιστία.
- Για τον λόγο αυτό, καθίσταται αναγκαία η διασφάλιση ισότιμης απόδοσης μεταξύ όλων των κατασκευαστών, ώστε να αποτραπούν σημαντικές διαφορές δυναμικότητας στο γκριντ.
Ποιες είναι οι αλλαγές που ισχύουν για το 2025
- Καθιέρωση υποχρεωτικού διπλού pit stop στο Grand Prix του Μονακό, για ενίσχυση του ανταγωνισμού.
- Επανεξέταση των κανονισμών του parc fermé σε αγώνες όπου οι οδηγοί δεν επιλέγουν τη χρήση των προαιρετικών γιλέκων ψύξης.
- Εφαρμογή νέων διαδικασιών για την αποτελεσματική διαχείριση καθυστερήσεων στις μεταφορές, λόγω εμποδίων στην εφοδιαστική αλυσίδα (logistics).
- Διερεύνηση της δυνατότητας αντικατάστασης του τιτανίου με ατσάλι στα skid blocks, κατόπιν των περιστατικών πρόκλησης πυρκαγιάς κατά τη διάρκεια του Grand Prix της Ιαπωνίας.
Η FIA δεν παρέλειψε να πάρει θέση έπειτα τη σύσκεψη της Formula 1. Η σχετική δήλωση της: «Η Επιτροπή της F1 συζήτησε κατ' αρχήν βελτιώσεις στη στρατηγική διαχείρισης ενέργειας για το 2026, καθώς και μέτρα αντιμετώπισης οικονομικών θεμάτων που ενδέχεται να προκύψουν λόγω χαμηλής απόδοσης ή σοβαρών προβλημάτων αξιοπιστίας. Ενημερώσαμε τα μέλη της Επιτροπής F1 για την εποικοδομητική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Μπαχρέιν μεταξύ FIA, FOM και κατασκευαστών κινητήρων».