Αυτό είναι το νέο μονοθέσιο της Formula 1 για το 2026 - Τι αλλάζει στους κανονισμούς (photo)

Η F1 ανακοίνωσε το νέο και ανανεωμένο μονοθέσιο ενόψει 2026, μαζί με όλες τις αλλαγές στους κανονισμούς.
@f1
@f1

Το 2026 φέρνει πολλές αλλαγές στη Formula 1, τόσο σε επίπεδο κανονισμών όσο και μονοθεσίων.

Οι κινητήρες, αλλά και το μήκος των οχημάτων αλλάζει σημαντικά, ενώ οι ομάδες από 10 θα γίνουν 11, καθώς θα προστεθεί και η Cadillac. Αυτομάτως λοιπόν οι οδηγοί αυξάνονται σε 22, με την προσθήκη δυο παλιών γνώριμων, του Βάλτερι Μπότας και Σέρχιο Πέρεζ.

Όλοι οι πιλότοι καλούνται να προσαρμοστούν γρήγορα στα νέα μονοθέσια. Φρόντισε όμως και η Formula 1 να διευκολύνει κάπως τη δουλειά τους και απλοποίησε τους κανονισμούς, ώστε να αποφευχθούν οι αψιμαχίες και το κοινό να μπορέσει να καταλάβει καλύτερα το σπορ.

Το ανανεωμένο μονοθέσιο

Πριν από μερικές ώρες, η F1 ανακοίνωσε το νέο σχέδιο του ανανεωμένου μονοθεσίου, που θα χρησιμοποιήσουν οι ομάδες και οι οδηγοί τη φετινή σεζόν. Οι αλλαγές είναι πολλές και σηματοδοτεί τη νέα εποχή στην οποία εισέρχεται το σπορ.

Οι αλλαγές στη Formula 1

Πλέον, το όχημα θα έχει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με την περασμένη σεζόν. Πρώτα απ' όλα, αποχαιρετάμε μια και καλή το DRS. Ένας όρος που το κοινό της Formula 1 δεν είχε κατανοήσει πλήρως τη σημασία του.

Μετονομάζεται λοιπόν σε ΜΟΜ ή πιο απλά «Manual Override Mode». Ωστόσο, δεν είναι μόνο αυτό, αφού θα υπάρξουν και διάφορες λειτουργίες του εν λόγω εργαλείου.

Αρχικά, ενσωματώνεται ο όρος Overtake Mode. Ενεργοποιείται όταν ένας οδηγός βρίσκεται εντός ενός δευτερολέπτου από το προπορευόμενο μονοθέσιο σε συγκεκριμένο σημείο ανίχνευσης. Στην περίπτωση αυτή, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει επιπλέον ισχύ γύρω από τον γύρο, διευκολύνοντας την προσπάθεια προσπέρασης.

Έπειτα, ακολουθεί το Boost Mode. Ο νέος αυτός όρος έχει να κάνει με την κανονική χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας της μπαταρίας, η οποία έχει ανακτηθεί μέσω του συστήματος ERS. Ο οδηγός μπορεί να το χρησιμοποιήσει τόσο για επίθεση όσο και για άμυνα, απολαμβάνοντας τη μέγιστη συνδυασμένη ισχύ κινητήρα και μπαταρίας με το πάτημα ενός κουμπιού, ανεξαρτήτως σημείου της πίστας.

Προστίθεται και ο όρος Recharge, που αφορά τη διαδικασία επαναφόρτισης της μπαταρίας μέσω ανακτημένης ενέργειας. Κλείνουμε με τον όρο Active Aero ή αλλιώς ενεργή αεροδυναμική. Αναφέρεται στα κινητά αεροδυναμικά στοιχεία της εμπρός και πίσω αεροτομής, τα οποία θα προσαρμόζουν την δύναμη αντίστασης του αέρα και την παραγόμενη κάθετη δύναμη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ