Ένας παίκτης σε... δημοπρασία: Ο Γιαμάλ μεταμορφώνεται σε brand ανυπολόγιστης αξίας

Η «έκρηξη» του Λαμίν Γιαμάλ, πριν καν κλείσει τα 18 του χρόνια, δεν αφορά μόνο τα ποδοσφαιρικά επιτεύγματά του. Εννοείται ότι αυτά που κάνει μέσα στους αγωνιστικούς χώρους δεν είναι μόνο ενδεικτικά του ταλέντου του, αλλά δείχνουν επίσης και πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει ξεπερνώντας θρύλους του ποδοσφαίρου.
Εξάλλου, πριν καν ενηλικιωθεί (όχι ποδοσφαιρικά, διότι γι' αυτό δεν τίθεται θέμα) έχει κερδίσει τρόπαια που θα ζήλευαν πολλοί μεγαλύτεροί του.
Φυσικά, η Μπαρτσελόνα θέλει να τον για πολλά χρόνια στο ρόστερ της, με τον Ζοάν Λαπόρτα να επιβεβαιώνει την συμφωνία με τον νεαρό εξτρέμ. Οι Καταλανοί είναι διατεθειμένοι να ανακοινώσουν το νέο συμβόλαιο του Γιαμάλ στις 13 Ιουλίου, την ημέρα δηλαδή όπου ο διεθνής ποδοσφαιριστής θα «κλείσει» τα 18 του χρόνια. Η εν λόγω συμφωνία θα έχει διάρκεια μέχρι το 2030, ενώ πέραν τον αρκετά αυξημένων αποδοχών θα περιλαμβάνει ρήτρα που αγγίζει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ!
Αυτή τη στιγμή ο μισθός του είναι 139.000 ευρώ το μήνα, δηλαδή 1,67 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Όπως το είχε πει ο Τσάβι μετά την πρώτη προπόνηση του μικρού με την μεγάλη ομάδα. «Αυτό το παιδί είναι μια βόμβα».
Η αγωνιστική «έκρηξη» φέρνει αναπόφευκτα και ένα «μπουμ» του νεαρού ποδοσφαιριστή και εκτός γηπέδων.
Ο Γιαμάλ είναι πια ένα διόλου σκοτεινό, ίσα ίσα το αντίθετο, αντικείμενο του πόθου για μεγάλες εταιρείες, που θα ήθελαν να τον δουν να διαφημίζει τα προϊόντα τους. Στο τραπέζι μπροστά του υπάρχουν ήδη συμβόλαια αντάξια ενός σούπερ σταρ του παγκόσμιου αθλητισμού, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η καταλανική εφημερίδα El Mundo Deportivo.
Αν και είχε ήδη εξασφαλίσει αρκετές χορηγικές συμφωνίες από την περασμένη σεζόν, οι επιδόσεις του την φετινή σεζόν τον... εκτόξευσαν.
'Ένας παίκτης σε... δημοπρασία
Η Adidas, για παράδειγμα, τον έκανε δικό της πριν από ένα χρόνο, παίρνοντάς τον από την Adidas, αλλά η γερμανική πολυεθνική φέρεται να σκέφτεται ήδη την αναπροσαρμογή των όρων του, ώστε να «δέσει» ακόμα καλύτερα το νέο μεγάλο αστέρι.
Ο Γιαμάλ έχει επίσης επιχειρηματικούς δεσμούς με την Beats, μια μάρκα ακουστικών που έχει σχεδιάσει ακόμη και πολλά προσαρμοσμένα μοντέλα για αυτόν και με την οποία εχουν, επίσης, συνεργασία ο Έρλινγκ Χάαλαντ, ο Λιονέλ Μέσι και ο Λεμπρόν Τζέιμς. Η Oppo, μια εταιρεία κινητής τεχνολογίας, και η Konami, ο ιαπωνικός γίγαντας βιντεοπαιχνιδιών, έχουν συμφωνίες μαζί του, μεταξύ άλλων.
Αυτή τη στιγμή, υπάρχει μια πραγματική «δημοπρασία» για την εικόνα του. Ο στόχος του περιβάλλοντος του παίκτη είναι σαφής: να περιοριστεί ο αριθμό των εμπορικών συμφωνιών για να διατηρηθεί όσο είναι δυνατόν η αποκλειστικότητα και να συνδεθεί ο Γιαμάλ μόνο με εταιρείες διεθνούς κύρους. Κάθε συμφωνία πρέπει να ενισχύσει και να εδραιώσει την εικόνα του ως ηγετική φυσιογνωμία στον αθλητισμό και όχι μόνο.
Οι εκπρόσωποί του με επικεφαλής τον ξακουστό Ζόρζε Μέντες έχουν δημιουργήσει μια ειδική εταιρεία συμβούλων επικοινωνίας και μάρκετινγκ, την «The Underdogs Agency», που στοχεύει κυρίως στο χειρισμό των υποθέσεων του νεαρού. Εδώ και εβδομάδες έχει γίνει προσεκτική δουλειά για την επιλογή των χορηγών του. Τα τηλέφωνα των δικών του ανθρώπων εννοείται ότι χτυπούν ασταμάτητα, αλλά οι τυχεροί θα είναι λίγοι.
Με αυτό ως δεδομένο υπάρχουν εταιρείες που αναζητούν άλλες οδούς για να επιτύχουν τον στόχο τους. Για παράδειγμα, η La Capital FC, η ομάδα της οποίας είναι πρόεδρος ο Γιαμάλ στην Kings League (το τουρνουά 7Χ7 που διοργανώνεται στην Ισπανία με τη συμμετοχή πολλών εν ενεργεία και παλαίμαχων παικτών). Είναι μια δευτερεύουσα δραστηριότητα που προσφέρει έναν πιο προσιτό τρόπο σύνδεσης με την προσωπική επωνυμία.