Έτσι «απενεργοποίησε» ο Ράφα Μπενίτεθ τον Κωνσταντέλια από τον υπόλοιπο ΠΑΟΚ

Το πλάνο «απομόνωσης» του κορυφαίου Έλληνα παίκτη απ' τον Μπενίτεθ, ο ρόλος του Σιώπη και το γήπεδο που «μίκρυνε» ο Παναθηναϊκός.
Ο Μανώλης Σιώπης κατάφερε να περιορίσει σημαντικά το πεδίο δράσης του Γιάννη Κωνσταντέλια - ΠΗΓΗ: ΙΝΤΙΜΕ
Ο Μανώλης Σιώπης κατάφερε να περιορίσει σημαντικά το πεδίο δράσης του Γιάννη Κωνσταντέλια - ΠΗΓΗ: ΙΝΤΙΜΕ

Ο Παναθηναϊκός κλήθηκε να αντιμετωπίσει τον ΠΑΟΚ το βράδυ της Κυριακής (9/11) στη Λεωφόρο σε μία πολύ δύσκολη συνθήκη που είχαν δημιουργήσει: α) Οι πολλές βασικές απουσίες του, που μάλιστα πολλαπλασιάστηκαν μία μέρα πριν το ματς με τους τραυματισμούς των Κάρολ Σφιντέρσκι και Γιάννη Κώτσιρα, β) Η δεδομένη κόπωση της ομάδας απ’ τα ματς ανά τρεις μέρες, αλλά πολύ περισσότερο απ’ το ταξίδι στο Μάλμε με επιστροφή στις 05:00 της Παρασκευής (7/11) και μετά από ένα εξαντλητικό ματς στη Σουηδία.

Όλα αυτά ο Ράφα Μπενίτεθ και το επιτελείο του προσπάθησαν να τα «μακιγιάρουν» στις 64 ώρες που μεσολάβησαν απ’ την επιστροφή της ομάδας μέχρι τον αγώνα με τον «δικέφαλο του Βορρά», με τις εσωτερικές αλλαγές που έγιναν και την «ενεργοποίηση» του Τιν Γεντβάι στο δεξί άκρο της άμυνας, αλλά και την τακτική προσέγγιση όλου του αγώνα, την οποία προετοίμασε για ώρες ο πολύπειρος Ισπανός τεχνικός στο Κορωπί.

Ο Μπενίτεθ έβλεπε έναν ΠΑΟΚ ο οποίος βρισκόταν σε «beast mode» τον τελευταίο μήνα, με 7 σερί νίκες σε όλες τις διοργανώσεις και με εξαιρετική αύρα, φόρμα και ψυχολογία. Αυτό που έπρεπε να κάνει σε πρώτη φάση ήταν να «χαλάσει» το παιχνίδι του και πολύ περισσότερο το μυαλό του. Κι αυτό θα συνέβαινε με έναν τρόπο: Με την απομόνωση και την προσπάθεια «απενεργοποίησης» του Γιάννη Κωνσταντέλια απ’ το παιχνίδι της υπόλοιπης ομάδας του ΠΑΟΚ.

Ο 22χρονος μεσοεπιθετικός και καλύτερος Έλληνας ποδοσφαιριστής είναι το «Α» και το «Ω» στον εφετινό ΠΑΟΚ, όσο κι αν η ομοιογένεια της ομάδας του Ραζβάν Λουτσέσκου, της δίνει τη δυνατότητα να βγάζει και να αναδεικνύει διαφορετικούς πρωταγωνιστές.

Εφόσον κατόρθωνε να περιορίσει, ωστόσο, το πεδίο δράσης του Κωνσταντέλια, ο Μπενίτεθ έκρινε πως θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα του αγώνα.

«Σκιά» του απ’ την αρχή ο Σιώπης

Η πρώτη κίνηση του Ισπανού τεχνικού ήταν να ρίξει πάνω στον Έλληνα άσο «σκιά» τον Μανώλη Σιώπη. Ο βραχύσωμος, αλλά ψυχωμένος μέσος του Παναθηναϊκού ήταν πάντοτε εκεί στην πρώτη μπάλα προς τον «Ντέλια», στην πρώτη επαφή και δεν του άφηνε ανοικτό δρόμο. Την ίδια ώρα όλη η άμυνα του Παναθηναϊκού (με πρώτο τον Γεντβάι ή τον Πάλμερ-Μπράουν) «έκλεινε» συντονισμένα πάνω του και στο διάδρομό του, όποτε έπαιρνε την μπάλα στα πόδια του και επιχειρούσε κάποιο απ’ τα γνωστά του σλάλομ, με αποτέλεσμα να του «μικρύνουν» οι «πράσινοι» το γήπεδο. Πολύ σημαντικό ρόλο επίσης σ’ όλο αυτό έπαιζαν και οι δύο «πράσινοι» εξτρέμ (Τετέ και Ζαρουρί) που δεν άφησαν ποτέ ακάλυπτη την πλευρά τους, με αποτέλεσμα να «μικραίνουν» κι άλλο οι χώρο στο γήπεδο για τον ΠΑΟΚ.

Την ίδια ώρα οι Σιώπης ήταν εκείνος που έτρεχε για να καλύψει με υψηλές εντάσεις κι όλους τους υπόλοιπους χώρους και να δημιουργήσει «σκαλοπάτι» στον Πέδρο Τσιριβέγια όποτε ανακτούσε ο Παναθηναϊκός την μπάλα. Και γι’ αυτό ήταν απολύτως καθοριστική η παρουσία του Σιώπη ειδικά στο πρώτο μέρος, όπου το «τριφύλλι» κυριάρχησε απόλυτα στο γήπεδο (σ’ ένα βράδυ που οι Μεϊτέ κι Οζντόεφ στον άξονα του ΠΑΟΚ έδειχναν «σκασμένοι» και υπό του μετρίου) βάζοντας τις βάσεις για τη μεγάλη νίκη του.

Υπήρχαν στιγμές, βεβαίως που η κλάση του Κωνσταντέλια του επέτρεπε να παίρνει την μπάλα και να περνάει κι έναν και δύο παίκτες, με αποτέλεσμα να επιστρατεύεται σε κάποιες περιπτώσεις κι ένα πιο σκληρό παιχνίδι απ’ τους «πράσινους», οι οποίοι δείχνουν πολύ πιο aggressive με τον Μπενίτεθ στο «τιμόνι», έχοντας αφήσει κατά μέρους τη soft νοοτροπία που έβγαζαν για καιρό. Κι αυτό δεν φάνηκε μόνο στον αγώνα με τον ΠΑΟΚ, αλλά και στο Μάλμε, όπου ο Παναθηναϊκός δεν κατέθεσε μόνο ένταση, αλλά «απάντησε» στο ποδοσφαιρικό «ξύλο» όπου κι όταν χρειάστηκε.

Η «ζωγραφιά» και η αναπροσαρμογή

Στο δεύτερο ημίχρονο, όπου οι πιέσεις και οι εντάσεις των «πράσινων» άρχισαν να φθίνουν λόγω της κόπωσης που άρχισε να βγαίνει, ο Κωνσταντέλιας βρήκε λίγο περισσότερο χώρο δράσης και με το που μπήκε ο Τάισον, το παιχνίδι του ΠΑΟΚ απέκτησε έναν δεύτερο «πόλο» στην ανάπτυξη. Κάπως έτσι ήρθε και το γκολ με το οποίο μείωσε ο Έλληνας μεσοεπιθετικός στο 61’, σε άλλη μία ποδοσφαιρική «ζωγραφιά» την οποία μάλιστα χειροκρότησε όλο το γήπεδο, αναγνωρίζοντας την ποιότητα και την κλάση του «Ντέλια». Με τον ίδιο να ανταποδίδει το χειροκρότημα σε μία υπέροχη στιγμή, που ξεχώρισε σ’ ένα απ’ τα μεγαλύτερα ματς του ελληνικού πρωταθλήματος.

Μετά το γκολ του ΠΑΟΚ, ο Μπενίτεθ αναπροσάρμοσε το τακτικό πλάνο του, έδωσε λίγα περισσότερα μέτρα στον αντίπαλο, αλλά «έσφιξε» κι άλλο τις γραμμές απ’ τη μέση και πίσω, περιορίζοντας κι άλλο τους χώρους για τον δικέφαλο του Βορρά που δεν απείλησε καθόλου ως το φινάλε, έχοντας «χάσει» απ’ το 74’ τον Κωνσταντέλια με μυϊκό τραυματισμό.

Δεδομένων τω συνθηκών και των δυσκολιών που υπήρχαν, ωστόσο, το πλάνο του Μπενίτεθ λειτούργησε σχεδόν ιδανικά στον περιορισμό της επιδραστικότητας που έχει στο παιχνίδι του ΠΑΟΚ ο καλύτερος Έλληνας παίκτης και πιθανότατα κι ο πιο φορμαρισμένος ποδοσφαιριστής ως τώρα στο πρωτάθλημα...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ