Formula 1: Το «παγωμένο» μυστικό της McLaren – Πώς κερδίζει χωρίς να... καίγεται

Η McLaren κυριαρχεί το 2025 με ένα άγνωστο ως τώρα «όπλο». Μήπως το μυστικό της κρύβεται στα φρένα και στη... φυσική;
Formula 1: Το «παγωμένο» μυστικό της McLaren – Πώς κερδίζει χωρίς να... καίγεται

Ένα έξυπνο κόλπο που ίσως αλλάξει το παιχνίδι στη Formula 1, εφαρμόζει η McLaren η οποία δεν είναι απλώς γρήγορη το 2025 — είναι ανθεκτική, σταθερή και σχεδόν άπιαστη στις μεγάλες αποστάσεις. Αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με τους ταλαντούχους οδηγούς της, Oscar Piastri και Lando Norris, αλλά με κάτι έξυπνο και πολύπλοκο: Έναν τεχνικό άσο στο μανίκι της ομάδας.

Όταν άλλες ομάδες βλέπουν τα ελαστικά τους να «λιώνουν» μέσα σε λίγους γύρους, η McLaren καταφέρνει να κρατά τις θερμοκρασίες τους σε ιδανικά επίπεδα, ακόμα και στις πιο απαιτητικές πίστες. Το αποτέλεσμα; Κερδίζουν πάνω από ένα δευτερόλεπτο ανά γύρο όταν οι αντίπαλοι αρχίζουν να χάνουν ρυθμό.

Το μυστήριο των φρένων

Οι υποψίες έχουν πέσει στα φρένα του μονοθεσίου MCL39. Εξωτερικά, οι αεραγωγοί φαίνονται φυσιολογικοί, όμως οι μηχανικοί της McLaren τους καλύπτουν επιμελώς κάθε φορά που το μονοθέσιο μπαίνει στα pits. Τι προσπαθούν να κρύψουν;

ape-mpe-f12025mclaren.jpg

Αυτό που λέγεται όλο και πιο έντονα, είναι πως η McLaren έχει ενσωματώσει ένα έξυπνο και 100% νόμιμο σύστημα παθητικής ψύξης, βασισμένο σε υλικά «αλλαγής φάσης». Πρόκειται για ουσίες που απορροφούν θερμότητα και λιώνουν σε συγκεκριμένη θερμοκρασία, χωρίς όμως να την ξεπερνούν. Όπως το νερό που δεν πάει πάνω από 100°C, απλώς βράζει.

Το τέλειο «μαξιλάρι» θερμοκρασίας

Αυτό το υλικό έχει τοποθετηθεί μέσα στα φρένα, και λειτουργεί σαν θερμική «ασπίδα». Όταν τα φρένα ζεσταίνονται, το υλικό λιώνει και απορροφά την παραπανίσια ενέργεια, χωρίς να την περνά στα ελαστικά. Έτσι, οι τροχοί παραμένουν στο ιδανικό θερμικό εύρος — ούτε πολύ ζεστοί, ούτε πολύ κρύοι.

ape-mpe-f12025mclaren1.jpg

Το κέρδος είναι τεράστιο: Λιγότερη φθορά, σταθερότερη απόδοση και ταχύτητα που μένει σταθερή. Μάλιστα, από τα τέλη του 2024 άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα σημάδια της ανόδου της McLaren, κάτι που δείχνει ότι το σύστημα έχει δοκιμαστεί και εξελιχθεί σταδιακά.

Ο σάλος και η... υγρασία

Καθώς η McLaren συνέχιζε να μαζεύει νίκες στις αρχές του 2025, οι αντίπαλοι άρχισαν να ανησυχούν. Η Red Bull παρατήρησε «υγρασία» στους τροχούς της McLaren μέσω θερμικών καμερών στο Μαϊάμι, κάτι που ενίσχυσε τις φήμες για τη χρήση... νερού. Όμως σύντομα αυτή η θεωρία καταρρίφθηκε και ενισχύθηκε αυτή των υλικών αλλαγής φάσης. Παρόλα αυτά, όταν έγινε καταγγελία και έρευνα η FIA δεν βρήκε καμία παράβαση.

Πρόσφατα, μάλιστα, ανασύρθηκε και μία διδακτορική διατριβή πρώην αεροδυναμιστή της McLaren, που το 2017 είχε μελετήσει ακριβώς αυτά τα υλικά. Σύμπτωση; Δύσκολο.

f1-pirelli2025mclaren.jpg

Και τώρα... ο παράγοντας C6

Ζητάω συγγνώμη για το παιχνίδι στον μεσότιτλο και εξηγούμαι. Αφορά τα ελαστικά και την μία νέα γόμα. Στον αγώνα της Ίμολα, η Pirelli φέρνει για πρώτη φορά το νέο, εξαιρετικά μαλακό ελαστικό C6. Είναι πολύ γρήγορο, αλλά φθείρεται εύκολα. Αυτό που βλέπω είναι πως οι περισσότερες ομάδες πιθανότατα θα το αποφύγουν στον αγώνα, εκτός από μία: Τη McLaren.

Αν καταφέρει να διαχειριστεί σωστά και αυτή την ένωση, τότε ο τίτλος ίσως να είναι ήδη δικός της. Και όλα αυτά, χάρη σε μία απλή αλλά ιδιοφυή ιδέα που... ούτε φαίνεται, ούτε ακούγεται, αλλά αλλάζει το παιχνίδι.

ape-mpe-f12025mclaren6.jpg

Πηγή: Flash.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ