Hey Στέφαν
Πίσω από αυτό που βλέπουμε μέσα στο γήπεδο ο Στέφαν Ντε Φράι «κρύβει» μια άλλη εικόνα, τελείως διαφορετική - Θα μπορούσε να είναι ένας ροκ σταρ ή ένας σολίστ πιάνου!
Το Sultan of Swings των Dire Straits, το Alive των Pearl Jam ή το Come as you are των Nirvana; Καλύτερα να μη ρωτήσετε τον Στέφαν Ντε Φράι να ξεχωρίσει κάτι από τις αγαπημένες μουσικές με τις οποίες μεγάλωσε.
Αν και θα μπορούσε να... ντριμπλαρει στην ερώτηση και να απαντήσει ότι καλή η ροκ και indie rock μουσική που του έβαζαν οι γονείς του, αλλά προτιμά την κλασική μουσική, την οποία έμαθε από τον αδερφό του, ο οποίος του «άναψε» και το πάθος για το πιάνο.
Λοιπόν, πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση ποδοσφαιριστή, αν διαβάσει κάποιος συνεντεύξεις που έχει δώσει στο παρελθόν και στις οποίες ξεφεύγει από τα τετριμμένα και σίγουρα αποκαλύπτει μια πτυχή που δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στο «συνάφι» του.
«Αν το ποδόσφαιρο ήταν μεταϊμπρεσιονισμός, ποιος από τον Κόντε και τον Ιντζάγκι θα ήταν ο Βαν Γκογκ, πιο δημιουργικός, και ποιος ο Μοντριάν, πιο οργανωμένος;» είναι, ας πούμε, ερώτηση που του έχει γίνει σε συνέντευξη.
Και ούτε άγνωστες λέξεις είχε και μια χαρά απάντηση έδωσε: «Σίγουρα ο Κόντε θα ήταν πιο κοντά στον Μοντριάν και ο Ιντζάγκι στον Βαν Γκογκ. Με τον Ιντζάγκι είχα ήδη δουλέψει στη Λάτσιο, ενώ ο Κόντε έχει μια τεράστια καριέρα και έχει πάντα νίκες. Όταν δουλεύεις μαζί του καταλαβαίνεις το γιατί. Με τον Ιντζάγκι οι αμυντικοί μας ανεβαίνουν και στην επίθεση. Με τον Κόντε κατακτήσαμε το πρωτάθλημα μετά από πολλά χρόνια και αυτό φαίνεται. Όταν ξεκίνησε ο Ιντζάγκι υπήρχε ήδη μια νικηφόρα βάση και κάνει μια πολύ καλή σεζόν».
Ο πιανίστας Στέφαν
Πάμε ξανά στο πιάνο. Το οποίο δεν έχει εκτιμηθεί από πολλούς, όπως παραδέχεται ο ίδιος ο Ντα Φράι. «Κατά τη διάρκεια του Euro 2021, τα παιδιά ήθελαν να σταματήσω να παίζω». Δεν έδωσε σημασία στους συμπαίκτες του και φρόντισε να απευθυνθεί σε αυτούς που αναγνωρίζουν το ταλέντο του. Όπως ο βιολιστής Φεντερίκο Μετσότσι, ο οποίος είναι πολύ καλός φίλος του.
Στην εθνική ομάδα της Ολλανδίας δεν είναι ο μόνος που παίζει πιάνο, καθώς και ο Νάθαν Ακέ τα καταφέρνει πολύ καλά.
Οι δύο αμυντικοί έχουν εμπνεύσει ο ένας τον άλλον να ξεκινήσουν το πιάνο κατά την περίοδο της πανδημίας. Κάπως έπρεπε να περάσει η ώρα, κάτι ήθελε για να διοχετεύσει την ενέργεά του. Άρχισε, λοιπόν, να μαθαίνει μόνος του, χρησιμοποίησε εφαρμογές στο iPad για εξάσκηση και αφιέρωνε περίπου μία ώρα την ημέρα στην αρχή. Η μία ώρα έγινε δύο, οι δύο έγιναν τρεις και ο Ντε Φράι έβρισκε μια διέξοδο στο πιάνο που ίσως ούτε ο ίδιος περίμενε.
Με τον Ακέ, μάλιστα, έπαιζαν μαζί, στο προπονητικό κέντρο των «οράνιε» και εύχονταν κάθε φορά στις αποστολές να βρουν πιάνο και στα ξενοδοχεία, όπου διέμενε η ομάδα.
Τι είχε γίνει στο Euro του 2021; Ο Ντε Φράι βρήκε ένα πιάνο, αν και δεν το είδαν όλοι με καλό μάτι. «Σε εκείνο το Euro υπήρχε ένα στον κοινόχρηστο χώρο, αλλά έκανε τόσο θόρυβο που τα παιδιά ήθελαν να σταματήσω. Οπότε δεν μου επέτρεπαν να παίζω πλέον, τότε δεν ήμουν ακόμη τόσο καλός. Ίσως γι’ αυτό να μην υπήρχε επίτηδες πιάνο στο ξενοδοχείο» έλεγε τότε γελώντας.
Όταν η Ίντερ κατέκτησε το σκουντέτο το 2021 ο τραγουδιστής Έντι Βέερους έγραψε το τραγούδι Noi Siamo l’Inter (Είμαστε η Ίντερ). Στο βίντεο της ακουστικής εκδοχής φαίνεται ο Ντε Φράι να συνοδεύει τον τραγουδιστή στο πιάνο. Όμως η μεγαλύτερη εμφάνισή του είχε γίνει νωρίτερα.
Ο Ντε Φράι βρισκόταν σε προπόνηση στην Πούλια, μια περιοχή στη νότια Ιταλία. «Είχα λίγες μέρες άδεια. Ήρθα σε επαφή με τον τσελίστα του Λουντοβίκο Εϊνάουντι και με κάλεσε σε μια συναυλία. Μετά αστειεύτηκε αν ήθελα να παίξω κάτι μαζί του εκείνο το βράδυ».
Ο Ντε Φράι νόμιζε ότι έκανε πλάκα και δέχτηκε. Αυτό που ακολούθησε ήταν, σύμφωνα με τον ίδιο, «πιο συναρπαστικό από έναν ποδοσφαιρικό αγώνα. Δεν είχα τότε εμπειρία ή αυτοπεποίθηση για κάτι τέτοιο. Και ξαφνικά βρέθηκα να παίζω μπροστά σε όλους αυτούς τους ανθρώπους».
Στις δικές του περιγραφές, η μουσική τον χαλαρώνει, τον αποσυνδέει από την πίεση, λειτουργεί σαν μια πνευματική άσκηση. Είναι κάπως ειρωνικό: από το χάος και την ένταση του γηπέδου, στην ηρεμία και στη σιωπή του πιάνου. Μα και τα δύο τον εξιτάρουν τον ίδιο. Και τα χρειάζεται για να βρίσκει ισορροπία. Σαν να έχει ανάγκη κάτι τόσο ήσυχο όσο το πιάνο για να αντισταθμίσει κάτι τόσο θορυβώδες όπως το ποδόσφαιρο.
Ο ροκάς Στέφαν
Το 2021 έζησε άλλη μια σημαντική μουσική εμπειρία καθώς μπήκε σε στούντιο ηχογράφησης και συμμετείχε επίσημα σε τραγούδι ροκ μπάντας. Το αποτέλεσμα ήταν το single Hey Brother των Ιταλών KEEMOSABE, με τον ίδιο στο πιάνο. Το ίδιο το γκρουπ περιέγραψε το project ως προσπάθεια να ενώσουν δύο κόσμους που δεν συναντιούνται συχνά: αθλητισμό και μουσική
Ο Ντε Φράι έπαιξε πιάνο στο κομμάτι και συμμετείχε στη δημιουργική διαδικασία στο στούντιο δηλώνοντας ότι η εμπειρία στο στούντιο ήταν η πιο «ξένη» πίεση της καριέρας του καθώς ένιωσε μεγάλη νευρικότητα για το αν θα μπορούσε να ανταποκριθεί.
«Όταν έπαιξα μαζί τους ήμουν αγχωμένος, μάλιστα πάρα πολύ αγχωμένος, διότι δεν είμαι συνηθισμένος σε τέτοιες καταστάσεις! Μέσα σε ένα γήπεδο, αντίθετα, νιώθω πάντα άνετα, στην τελική ζω για αυτά τα συναισθήματα, αλλά στη σκηνή είναι ένα τελείως διαφορετικό συναίσθημα».
Ο frontman Στέφαν
Κι αν είχε τη δική του μπάντα; Ποιους θα έπαιρνε μαζί του; «Τον Αλεσάντρο Μπαστόνι και τον Μίλαν Σκρίνιαρ» απαντά με τη μία, χωρίς δεύτερη σκέψη. «Έχουμε τέτοια χημεία και δένουμε τόσο αρμονικά μεταξύ μας που είμαστε σαν μια μπάντα στην άμυνα».
Ο Ντε Φράι μοιάζει να κινείται ανάμεσα σε δύο κόσμους, που όσο αταίριαστοι και αν φαίνονται, τελικά δεν συγκρούονται, αλλά συμπληρώνονται. Στον έναν, όλα κρίνονται σε κλάσματα δευτερολέπτου, σε σωστές τοποθετήσεις και καθαρές αποφάσεις. Στον άλλον, ο χρόνος μοιάζει να απλώνεται, ώστε οι νότες να μπορούν να «αναπνέουν» και η πίεση μετατρέπεται σε έκφραση.
Ίσως γι’ αυτό ο Ολλανδός να ξεχωρίζει: έμαθε ότι για να κρατάς ισορροπία μέσα στο γήπεδο, πρέπει κάπου έξω από αυτό με κάποιο τρόπο να βρίσκεις τη δική σου σιωπή.