Ιστορική απόφαση της ΔΟΕ: Δια στόματος Πάου Γκασόλ ανακοινώθηκε πριμ πρόκρισης για όλους τους Olympians

Η ΔΟΕ προχώρησε σε μία ιστορική απόφαση που αλλάζει τα δεδομένα που ξέραμε ως τώρα για την οικονομική ενίσχυση των αθλητών στους Ολυμπιακούς.

Ο Πάου Γκασόλ στο μήνυμά του προς τους Olympians παγκοσμίως / Screenshot
Ο Πάου Γκασόλ στο μήνυμά του προς τους Olympians παγκοσμίως / Screenshot

Μην χάνεις είδηση. Βάλε το στην Google

Πρόσθεσε το ATHLETIKO στην Google

Μία από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες υπέρ των αθλητών στην ιστορία του Ολυμπιακού Κινήματος ανακοίνωσε η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ), θεσπίζοντας για πρώτη φορά οικονομική ενίσχυση ύψους 10.000 δολαρίων, δηλαδή 8.800€, για κάθε αθλητή/τρια που συμμετέχει στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Το νέο πρόγραμμα, με την ονομασία «Fit for the Future Olympian Grant», παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της 146ης Συνόδου της ΔΟΕ στη Λωζάνη της Ελβετίας από τον πρόεδρο της Επιτροπής Αθλητών της ΔΟΕ, τον πρώην αστέρα του μπάσκετ Πάου Γκασόλ. Για την υλοποίησή του έχει δεσμευθεί ποσό 140 εκατομμυρίων δολαρίων ανά Ολυμπιακό κύκλο, με τους πρώτους δικαιούχους να είναι οι αθλητές που θα συμμετάσχουν στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Μιλάνου-Κορτίνα το 2026.

Η συγκεκριμένη οικονομική ενίσχυση δεν αποτελεί χρηματικό έπαθλο για μετάλλια ή διακρίσεις εντός των αγώνων, κάτι που θα αντέβαινε στον ερασιτεχνικό χαρακτήρα των Αγώνων όπως ορίζει η Ολυμπιακή Χάρτα, αλλά αποσκοπεί στην υποστήριξη της αθλητικής πορείας των Ολυμπιακών αθλητών ή στη διευκόλυνση της μετάβασής τους στην επαγγελματική ζωή μετά το τέλος της αθλητικής τους καριέρας.

Σύμφωνα με τη ΔΟΕ, περίπου 14.000 αθλητές ανά Ολυμπιακή περίοδο αναμένεται να είναι δικαιούχοι του επιδόματος. Η διανομή των χρημάτων θα πραγματοποιείται μέσω των Εθνικών Ολυμπιακών Επιτροπών, ενώ σε περίπτωση που κάποιος αθλητής επιλέξει να μην υποβάλει αίτηση, το αντίστοιχο ποσό θα παραμένει στο ταμείο για να αξιοποιηθεί από μελλοντικούς Olympians, δηλαδή συμμετέχοντες σε Ολυμπιακούς Αγώνες.

«Η ενίσχυση αυτή θα είναι διαθέσιμη σε κάθε αθλητή. Όχι μόνο στους κατόχους μεταλλίων και όχι μόνο σε αθλητές συγκεκριμένων χωρών. Κάθε Olympian έχει αφιερώσει χρόνια σκληρής δουλειάς και θυσιών για να φτάσει στη μεγαλύτερη αθλητική σκηνή του κόσμου», τόνισε ο Γκασόλ κατά την παρουσίαση του προγράμματος.

Από την πλευρά της, η πρόεδρος της ΔΟΕ, Κίρσρι Κόβεντρι, χαρακτήρισε την πρωτοβουλία ως ένα βήμα που συζητούνταν επί πολλά χρόνια στους κόλπους του Ολυμπιακού Κινήματος. «Είμαι εξαιρετικά περήφανη που πλέον μπορούμε να το υλοποιήσουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Με αυτή την εξέλιξη η ΔΟΕ «έσβησε» τη φωτιά που είχε ανοίξει με δηλώσεις που είχε κάνει πρόσφατα ότι «οι αθλητές δεν θα έπρεπε να πληρώνονται στους Ολυμπιακούς Αγώνες».

Παράλληλα, η ΔΟΕ ξεκαθάρισε ότι το επίδομα θα χορηγείται μόνο σε αθλητές που δεν έχουν υποπέσει σε παραβάσεις των κανονισμών αντιντόπινγκ, του κώδικα δεοντολογίας της ΔΟΕ, των όρων συμμετοχής ή της Ολυμπιακής Χάρτας.

Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων και καταβολής των χρημάτων βρίσκεται ήδη υπό επεξεργασία, με στόχο οι αιτήσεις για τους Αγώνες του 2026 να ανοίξουν έως το τέλος του έτους και οι πρώτες πληρωμές να πραγματοποιηθούν μέσα στο 2027. Η απόφαση θεωρείται ιστορική, καθώς για πρώτη φορά η ΔΟΕ προχωρά σε άμεση οικονομική ενίσχυση όλων των Olympians, ανεξάρτητα από τις διακρίσεις τους, αναγνωρίζοντας την προσπάθεια τους.

Μην χάνεις είδηση. Βάλε το στην Google

Πρόσθεσε το ATHLETIKO στην Google

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ