Ο Ντέλε-Μπασίρου έπεσε, σηκώθηκε και στον Άρη ψάχνει την επιβεβαίωση

Το Athletiko ξετυλίγει το κουβάρι του πρώτου θερινού μεταγραφικού αποκτήματος του Αρη. Το σχολείο της Σίτι, οι τραυματισμοί και η πρόκληση της Εθνικής Νιγηρίας.

Ο Τομ Ντέλε Μπασίρου/Imago
Ο Τομ Ντέλε Μπασίρου/Imago

Μην χάνεις είδηση. Βάλε το στην Google

Πρόσθεσε το ATHLETIKO στην Google

Το νέο μεταγραφικό απόκτημα του Άρη, ο Ντέλε Μπασίρου έχει περάσει τη μισή ποδοσφαιρική του ζωή στη Μάντσεστερ Σίτι. Μετανάστης δεύτερης γενιάς αφού οπή γονείς του πήγαν στο Νησί από τη Νιγηρία (για αυτό και η διπλή υπηκοότητα) Εντάχθηκε στις ακαδημίες της σε ηλικία 6 ετών και παρέμεινε εκεί μέχρι τα 18 του. Όπως έχει δηλώσει, μεγάλωσε υποστηρίζοντας τη Σίτι και διατηρεί πάντα μια ιδιαίτερη αδυναμία για την ομάδα στην οποία έμαθε ποδόσφαιρο: «Ήμουν εκεί από τα 6 έως τα 18 μου και έπαιξα με τόσους σπουδαίους ποδοσφαιριστές. Επίσης προπονήθηκα και έπαιξα με την πρώτη ομάδα, κάτι που ήταν φανταστική εμπειρία. Έμαθα πολλά από όλους και με βελτίωσε ως παίκτη» έχει πει για τα χρόνια που πέρασε στους “πολίτες”. 

Αν και βασικό στέλεχος όλων των μικρών ομάδων της Σίτι, έκανε μόλις μια συμμετοχή με την 1η ομάδα. Ήταν το 2017 όταν ο Πεπ Γκουαρδιόλα τον πέρασε ως αλλαγή (στη θέση του Φόντεν) σε έναν αγώνα του Carabao Cup κόντρα στη Λέστερ. Ο Μπασίρου είχε εξομολογηθεί ότι είχε τρομερό άγχος, αλλά ο αγώνας πήγε στην παράταση, γεγονός που του έδωσε 30 γεμάτα λεπτά συμμετοχής για να βρει ρυθμό. Σε συνέντευξή του στην επίσημη σελίδα της Μάντσεστερ Σίτι μετά το ντεμπούτο του, ο νεαρός μέσος στάθηκε ιδιαίτερα στην υποστήριξη που έλαβε από τους έμπειρους παίκτες της πρώτης ομάδας και περισσότερο από τον Γιάγια Τουρέ: “Ο Γιάγια Τουρέ μου έδινε συνεχώς συμβουλές και υποστήριξη, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι με βοηθούσαν και μου έλεγαν ότι μπορώ να τα καταφέρω. Ο Πεπ μου είπε μετά το ματς ότι έπαιξα καλά και πως ήταν περήφανος για όλους τους νεαρούς παίκτες».

Γουότφορντ και τραυματισμοί

Το καλοκαίρι του 2019 αποφάσισε ότι είχε έρθει η ώρα να αφήσει τη Σίτι. Μάλιστα ο πατέρας του είχε αφήσει αιχμές για τον τρόπο που του συμπεριφέρθηκε η Σίτι λόγω της χαμηλής πρότασης που του έκανε όταν έκλεισε τα 18. Επέλεξε τη Γουότφορντ. Την πρώτη σεζόν έπαιξε μόλις τρία ματς σε Κύπελλο και Λιγκ Καπ. Την επόμενη σεζόν το ποδόσφαιρο του έδειξε το σκληρό του πρόσωπο. Τον Οκτώβριο του 2020, μόλις είχε πάρει την πρώτη του συμμετοχή ως βασικός με τη Γουότφορντ, υπέστη ρήξη πρόσθιου χιαστού σε έναν αγώνα απέναντι στη Ρέντινγκ. Έμεινε εκτός για 10 μήνες. Σε μετέπειτα συνεντεύξεις του περιέγραψε την εμπειρία ως εξής: «Ήταν ο πρώτος μου μεγάλος τραυματισμός. Ήταν μια τρομακτική και συναισθηματικά πολύ δύσκολη εμπειρία. Πέρασα τόσες μέρες κλεισμένος μέσα στο γυμναστήριο κάνοντας αποκατάσταση, βλέποντας τους υπόλοιπους να προπονούνται έξω. Ήταν σκληρό». Όταν επέστρεψε και δόθηκε δανεικός στη Ρέντινγκ για να πάρει λεπτά συμμετοχής, δήλωσε: «Στην αρχή της σεζόν ήμουν επιφυλακτικός, αλλά πλέον νιώθω δυνατός. Δεν έχω πια φόβο ή ενδοιασμούς στο γήπεδο». Έκανε 39 ματς με τη Ρέντινγκ σημειώνοντας και τέσσερα γκολ και επέστρεψε στη Γουότφορντ πιο έτοιμος από ποτέ. Διαδοχικοί τραυματισμοί, ο ένας μεταξύ άλλων στον αστράγαλο, δεν του επέτρεψαν από το να παίξει μόλις έξι ματς υπό τις οδηγίες του Σλίβεν Μπίλιτς. Πήρε το αίμα του πίσω τις δυο επόμενες σεζόν παίζοντας σχεδόν 70 παιχνίδια. 

Η εμπειρία στην Τουρκία

Η απόφασή του να αφήσει την Αγγλία για την Τουρκία πάρθηκε με καθαρά ποδοσφαιρικά κριτήρια. Μετά από μια γεμάτη διετία στη Γουότφορντ (όπου όμως δεν είχε σταθερό χρόνο βασικού), ο Ντέλε-Μπασίρου αναζητούσε ένα περιβάλλον όπου θα έπαιρνε συνεχόμενα 90λεπτα στα πόδια του ώστε να βρει ξανά τον ρυθμό του και να προσελκύσει το ενδιαφέρον της εθνικής Νιγηρίας. Δικαιώθηκε για την επιλογή του αφού είχε μια άκρως γεμάτη και πετυχημένη χρονιά στην Τουρκία, η οποία λειτούργησε ως το ιδανικό restart για την καριέρα του. Κατέγραψε 30 εμφανίσεις στο πρωτάθλημα (Süper Lig), μοιράζοντας 1 ασίστ αναγκάζοντας τους αναλυτές να τον χαρακτηρίσουν ως τον κορυφαίο μέσο της Γκετσλεμπιρλίκι για τη σεζόν.

Καθιερώθηκε αμέσως στην αρχική ενδεκάδα. Αγωνίστηκε κυρίως ως αμυντικός/κεντρικός μέσος (στο 4-2-3-1 ή 4-1-4-1), αναλαμβάνοντας όλο το αμυντικό βάρος της μεσαίας γραμμής, ενώ ξεχώρισε για την ικανότητά του να κουβαλάει την μπάλα και να συνδέει την άμυνα με την επίθεση. Το σημαντικότερο κέρδος για τον ίδιο ήταν ότι παρέμεινε απόλυτα υγιής, αφήνοντας πίσω του τους σοβαρούς τραυματισμούς (όπως η ρήξη χιαστού) που είχαν φρενάρει την εξέλιξή του στη Γουότφορντ. Στον Άρη έρχεται με τρεις καλές σεζόν στην πλάτη του και σε καλή ηλικία με βασικό στόχο να πάρει την κλήση που τόσο θέλει για την Εθνική ομάδα της Νιγηρίας.

Μην χάνεις είδηση. Βάλε το στην Google

Πρόσθεσε το ATHLETIKO στην Google

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ