Οι πιο παράξενοι χορηγοί στο ποδόσφαιρο - Από τον οίκο ανοχής «Σούλα» στη Λάρισα μέχρι το γραφείο τελετών στον Παλιόπυργο
Στις φανέλες του ποδοσφαίρου, οι σύλλογοι έχουν σκεφτεί κάθε είδους στρατηγικές μάρκετινγκ που έχουν φέρει στο προσκήνιο τους πιο παράξενους χορηγούς. Ανάμεσά τους, ένας οίκος ανοχής και μια ιστοσελίδα συνοδών, καθώς και έναν ιδιαίτερα τυχερό ζωγράφο.
Τον Μάιο του περασμένου έτους, η Αθλέτικ Κλαμπ Παλέρμο έγραψε ιστορία φτάνοντας για πρώτη φορά στην ιταλική Serie D. Υπήρχε λόγος για εορτασμό και η καλύτερη ιδέα προήλθε από τον χορηγό της σικελικής ομάδας, Escort Advisor. Η πορνογραφική υπηρεσία ετοίμασε το πιο πολύτιμο δώρο για τους παίκτες. Μια συνδρομή για όλη την ομάδα. Ο Πρόεδρος Κόντε σχολίασε: «Το να βλέπω τα έκπληκτα και διασκεδασμένα πρόσωπα των παικτών με ένα τέτοιο δώρο είναι μια στιγμή που θα θυμάμαι από αυτή τη σεζόν».
Γυρίζοντας τον χρόνο πιο πίσω και συγκεκριμένα, το 2014, φοιτητές του Πανεπιστημίου του Κεντ σκέφτηκαν μια ιστορία. Οι φανέλες της ομάδας τους, Ράδερφορντ Ρέιντερς να φέρουν το λογότυπο του Pornhub. Ωστόσο, το Πανεπιστήμιο δεν είδε την αστεία πλευρά και γρήγορα έβαλε τέλος στη χρήση του συγκεκριμένου λογότυπου, με την απειλή να τους αποκλείσει από το διαπανεπιστημιακό πρωτάθλημα στο οποίο συμμετέχουν.
«Το τμήμα αθλητισμού του Πανεπιστημίου του Κεντ δεν θα ενέκρινε ποτέ χορηγίες αυτού του είδους - είναι εντελώς ακατάλληλο», δήλωσε ο Μάρτιν Χέρεμα.
Στην Ελλάδα, το 2012 δεν ήταν χρονιά οικονομικής άνθησης. Μάλλον το αντίθετο. Έτσι, όλοι έπρεπε να τα βγάλουν πέρα όσο καλύτερα μπορούσαν, ακόμη και σε αθλητικό επίπεδο, όπως έκανε ο Βουκεφάλας, μια ομάδα από τη Λάρισα που ήταν στο περιθώριο του ελληνικού ποδοσφαίρου. Τους έλειπαν τα χρήματα, όχι η φαντασία. Ο πρόεδρος έκλεισε συμφωνία με τη «Σούλα», έναν οίκο ανοχής στην πόλη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο οίκος «Σούλα» είχε εγκαινιαστεί από την Τζούλια Αλεξανδράτου, ενώ η ιδιοκτήτριά του, η κυρία Σούλα, όπως την αποκαλούν, έχει προχωρήσει και κατά το παρελθόν σε άλλου είδους κινήσεις-διαφήμισεις των παροχών του οίκου της
Τα περίεργα, όμως, δεν σταματούν εδώ και το ελληνικό ποδόσφαιρο συνεχίζει να μας εκπλήσσει όπως μόνο εκείνο ξέρει... Ο λόγος για την τοπική ομάδα των Τρικάλων, Παλιόπυργος. Η διοίκηση του συλλόγου, είχε κλείσει συμφωνία με γνωστό γραφείο τελετών της περιοχής. Οι εμφανίσεις των ποδοσφαιριστών ήταν κατάμαυρες, ενώ στην φανέλα τους υπάρχει η επωνυμία του γραφείου τελετών.
Για να επιβιώσουν οι μικρές ελληνικές ομάδες απ' ότι φαίνεται μπορούν να κάνουν τα πάντα, μέχρι και συνεργασίες τέτοιου είδους... Από τη μία μεριά ο Βουκεφάλας που μεταλλάσσεται σε ομάδα... μοντέλο και από την άλλη ο Παλιόπυργος που δεν ενδείκνυται πλέον για... προληπτικούς!
Στην τρίτη κατηγορία της Αυστρίας, η Βιέννη έχει βρει έναν αρκετά καλό χορηγό. Είναι η «Flower Field», μια εταιρεία που παράγει κάνναβη για ιατρικούς σκοπούς. Ο πρόεδρος Ζάιζελ δήλωσε: «Όταν βλέπεις ότι οι μεγάλοι σύλλογοι συνδέονται με στοιχηματικές εταιρείες και εταιρείες μπύρας, τότε η επιλογή δεν είναι και τόσο περίεργη».
Στην Ιταλία, μια ομάδα είχε επιλέξει μια περίεργη χορηγία. Κατά τη διάρκεια του αγώνα Ρόμα-Ουντινέζε, το 2013 οι οπαδοί αναρωτήθηκαν: «Ποιος είναι ο... Νίνο;». Οι Φριούλιανοι επέλεξαν μια ειδική χορηγία, μετά τον διαγωνισμό Dacia Sponsor Day. Ένας ζωγράφος από τη Ντομοντοσόλα, ο Μίκαελ Νίνο, κέρδισε και οι Μπιανκονέρι του αφιέρωσαν μια φανέλα.
Έχετε ακούσει για τη Λένα Νίτρο; Το όνομά της κυκλοφορεί σε ιστοσελίδες ενηλίκων τα τελευταία χρόνια. Μια αυστριακή ερασιτεχνική ομάδα, η Όμπερβουρτσμπαχ, κατάφερε να υπογράψει συμβόλαιο χορηγίας μαζί της.
Το 2017, η ομάδα της Premier LEague, Έβερτον, ένωσε τις δυνάμεις της με την Rovio Entertainment, με αποτέλεσμα μια περίεργη ιδέα. Γιατί να μην βάλουν το λογότυπο των Angry Birds στις φανέλες τους; Οι Άγγλοι δέχτηκαν και ο χορηγός έκανε το ντεμπούτο του στη φανέλα με μια ήττα από τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Και τα «ζαχαρωτά» δέχτηκαν χλευασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κανένα πρόβλημα: ένα χρόνο αργότερα, τρεις παίκτες της Έβερτον - οι Γουόλκοτ, Τόσουν και Σίγκουρντσον - συμπεριλήφθηκαν στο νέο βιντεοπαιχνίδι.
Το 1984, η Γουέστ Μπρομ αποδέχτηκε την ιδέα του Οργανισμού Υγείας των Δυτικών Μίντλαντς, ο οποίος πρότεινε να παίζουν με το σύμβολο «απαγορεύεται το κάπνισμα» στις φανέλες τους. Η WBA κράτησε τη φανέλα για δύο χρόνια, αλλά δεν πήγε καλά. Το 1986, η ομάδα υποβιβάστηκε στη Δεύτερη Κατηγορία.
Τέλος, στα ερασιτεχνικά πρωταθλήματα, οι ιδέες είναι συχνά λαμπρές. Η Βραζιλία δεν αποτελεί εξαίρεση. Η ομάδα Φλουμινέζε ντε Φέιρα είχε χορηγό ένα σούπερ μάρκετ και οι φανέλες είχαν μειωμένες τιμές αντί για αριθμούς. Και αντί για ονόματα, οι παίκτες κουβαλούν το είδος του προϊόντος στους ώμους τους!