Τα απίθανα μονοθέσια της F1 κανονικού μεγέθους κατασκευασμένα από τη Lego

Οι οδηγοί της Formula 1 έκαναν παρέλαση στην πίστα, με μονοθέσια φτιαγμένα από... lego και έδωσαν μια άλλη γεύση στον αγώνα του Μαϊάμι.
Printscreen
Printscreen

Πριν από την έναρξη του grand prix στο Μαϊάμι, οι 20 οδηγοί του γκριντ βγήκαν στην αμερικανική πίστα για την καθιερωμένη παρέλαση, οδηγώντας αυτοκίνητα που ήταν κατασκευασμένα από τουβλάκια lego.

Το κάθε μονοθέσιο ήταν φτιαγμένο με βάση τα χαρακτηριστικά της ομάδας που αντιστοιχούσε, από τη σχεδίαση μέχρι και τα λογότυπα των χορηγών.

Όλοι φάνηκαν να το διασκεδάζουν και έφερε γέλια σε όλους τους παρευρισκόμενους. Δείτε μερικές από τις δηλώσεις των οδηγών και στελεχών: «Αυτή ήταν η πιο διασκεδαστική παρέλαση οδηγών που είχαμε ποτέ», δήλωσε ο Λιούις Χάμιλτον της Ferrari. «Θα πρέπει να σκουπίσουν την πίστα, υπάρχουν αρκετά συντρίμμια Lego στην πίστα. Λίγο διαφορετικό, αυτό είναι σίγουρο!», σχολίασε ο Μαξ Φερστάπεν.

Η κατασκευή των αυτοκινήτων 

Κάθε μία από τις 10 ομάδες της Formula 1 έχει πλέον το δικό της αυτοκίνητο σε φυσικό μέγεθος, κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από περίπου 400.000 τουβλάκια Lego, με στόχο τη μέγιστη δυνατή πιστότητα. Τα μοντέλα παρουσιάστηκαν στις αρχές του 2024 και, ενώ αρχικά ο μηχανικός της Lego, Martin Smida, πίστευε ότι κάτι τέτοιο θα ήταν εφικτό το 2026, το πρότζεκτ ολοκληρώθηκε πολύ νωρίτερα, χάρη στον ρυθμό της F1.

Παρά τη μυστικότητα που συνήθως χαρακτηρίζει τις ομάδες, συνεργάστηκαν πλήρως για την παροχή σχεδίων. Η ιδέα ξεκίνησε από τη σειρά Speed Champions για το 2025 και εξελίχθηκε από τον Jonathan Jurion, ανώτερο σχεδιαστή του έργου, ο οποίος ανέφερε: «Μόλις το αποκτήσαμε, το μετατρέψαμε σε μια αναβαθμισμένη κατασκευή χρησιμοποιώντας το λογισμικό μας, συνεργαζόμενοι στενά με τους μηχανολόγους μηχανικούς μας και όλα τα τμήματα για να βεβαιωθούμε ότι αυτό θα ήταν εφικτό».

Ο Jurion εργάστηκε με ομάδα 26 σχεδιαστών και μηχανικών: «Ανταλλάσσαμε ιδέες. Μου αρέσει να κάνω πρωτότυπα σχέδια. Μου είχαν ζητήσει να κάνω μερικά για αυτό το συγκεκριμένο πρότζεκτ και είχαμε πολλές ιδέες».

Ήταν το πρώτο οδηγήσιμο Lego όχημα στο οποίο δούλεψε, ενώ παλαιότερα η Lego είχε δημιουργήσει supercar από Technic. Εδώ χρησιμοποιήθηκαν μόνο κομμάτια του Lego System, γύρω από έναν χαλύβδινο σκελετό 500 κιλών. Το κάθε αυτοκίνητο χωρίστηκε σε πέντε μέρη και όλα τα τουβλάκια κολλήθηκαν για αντοχή. «Έπρεπε να απλοποιήσουμε πραγματικά τη διαδικασία επειδή έχουμε 10 από αυτά», είπε ο Jurion, εξηγώντας τη στρατηγική κατασκευής. Η πρόκληση ήταν ότι τα οχήματα έπρεπε να είναι λειτουργικά: «Πρώτον, χρειάζεται να έχεις έναν κινητήρα... Μετά από αυτό, χρειάζεσαι κάτι για να συνδεθείς με τους τροχούς... χρειάζεσαι φρένα. Και για πρώτη φορά... χρησιμοποιήσαμε υδραυλικά φρένα... Χρειάζεσαι κάποιο σύστημα διεύθυνσης (εξαρτήματα) και το τιμόνι», δήλωσε ο Smida.

Χρησιμοποιήθηκαν αγωνιστικά φρένα και ειδική κρεμαγιέρα. Το κάθε cockpit προσαρμόστηκε για να φιλοξενεί δύο οδηγούς: «Έπρεπε να τα τροποποιήσουμε αρκετά για να χωρέσει ο δεύτερος οδηγός. Έπρεπε να τα κάνουμε λίγο μακρύτερα», είπε ο Jurion. Η τελική ταχύτητα περιορίστηκε στα 19 χλμ/ώρα και απαιτήθηκαν πάνω από 2.000 ώρες εργασίας ανά όχημα. Το εσωτερικό είχε τιμόνι και λειτουργικά κουμπιά, ενώ οι οδηγοί έπρεπε να ακολουθούν ειδική "χορογραφία" για να εισέλθουν.

Στο Μαϊάμι, τα Lego οχήματα παρουσιάστηκαν στο Hard Rock Stadium, με το κοινό να βλέπει για πρώτη φορά ότι είναι πλήρως λειτουργικά — μια έκπληξη που κρατήθηκε μυστική μέχρι την παρέλαση. «Αυτό είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα», είπαν οι Jurion και Smida. «Το να τους βλέπουμε να οδηγούν τα αυτοκίνητα είναι καταπληκτικό».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ