Το αμερικάνικο NHL συνεργάζεται με τη Serie Α και δημιουργεί δεσμούς κοινού οικονομικού οφέλους

Λίγους μήνες πριν τους Χειμερινούς Αγώνες του Μιλάνου, το San Siro θα υποδεχθεί «αστέρια» του Χόκεϊ επί Πάγου, αλλά στην ουσία η Ιταλία θα προσπαθήσει να μάθει πως γίνεται μία αμερικάνικη λίγκα να έχει 6 δισεκατομμύρια έσοδα τον χρόνο.
Πηγή: Photo by Jonathan Moscrop / Getty Images / Ideal Images
Πηγή: Photo by Jonathan Moscrop / Getty Images / Ideal Images

Υπάρχουν δημοφιλή σπορ σε μία πλευρά του πλανήτη, που την ίδια στιγμή σε κάποια άλλη περνούν απαρατήρητα. Καμιά φορά αποτελούν έως και άγνωστες λέξεις. Στις ΗΠΑ για παράδειγμα, το μπέιζμπολ, αν δεν είναι βασιλιάς των σπορ, είναι σίγουρα... πρίγκιπας. Κανείς άλλος όμως, ειδικά στην από εδώ πλευρά του Ατλαντικού, δεν ασχολείται «σοβαρά» με το άθλημα που (συνήθως Δομινικάνοι σούπερ σταρς) χτυπάνε με ρόπαλα μπαλάκια -αν εξαιρέσουμε το κρίκετ που στην Αγγλία έχει μεγάλη παράδοση και μοιάζει κατά κάποιον τρόπο μαζί του. 

Και φθάνουμε στο Χόκεϊ επί Πάγου, που στη Βόρεια Αμερική θεωρείται... must. Στην Ευρώπη ναι μεν δεν περνά απαρατήρητο, καθώς στη Ρωσία, στη Σουηδία, στη Φινλανδία, ακόμα και λίγο νοτιότερα, όπως στην Τσεχία και στη Σλοβακία, έχει λάτρεις, φανατικούς υποστηρικτές και επαγγελματικά πρωταθλήματα υψηλού επίπεδου, αλλά... ως εκεί!

Στις μεσογειακές χώρες θεωρητικά και πρακτικά, δεν μπορεί να συγγενέψει. Ήλιος, θάλασσα και πάγος δεν πάνε μαζί. Οι Ιταλοί πάντως, προσπαθούν να ενώσουν τα κομμάτια και με γνώμονα την ανάπτυξη (που θα φέρει έξτρα έσοδα, προφανώς) κάνουν μία συνεργασία με το κορυφαίο πρωτάθλημα Χόκεϊ του πλανήτη: Το αμερικάνικο NHL

Τα «αστέρια» της κορυφαίας λίγκας του είδους, λίγους μήνες πριν διεκδικήσουν το χρυσό μετάλλιο στο Χόκεϊ επί Πάγκου στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες, που θα ξεκινήσουν τον Φεβρουάριο του 2026 στο Μιλάνο, θα μπουν στο «San Siro» και θα παίξουν ποδόσφαιρο.

Η αμερικάνικη λίγκα και η ιταλική Serie A ανακοίνωσαν μια άνευ προηγουμένου διεθνή διαθλητική συνεργασία, η οποία θα περιλαμβάνει την προπόνηση των κορυφαίων Ευρωπαίων παικτών του NHL μαζί με ενεργούς ποδοσφαιριστές, αλλά και θρύλους του πρόσφατου παρελθόντος, όπως ο Αντόνιο Κόντε ή ο Μάρκο Ματεράτσι, που μεγαλουργούν ή μεγαλούργησαν στο επαγγελματικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου της Ιταλίας, αλλά και συνολικά στην Ευρώπη. 

Μία συνεργασία με... ιδέες εκατομμυρίων

Στις 22 Αυγούστου, μία μέρα πριν ξεκινήσει η σεζόν 2025/26 της Serie A, το Μιλάνο, που τον Φλεβάρη θα φιλοξενήσει τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες, θα ξεκινήσει το NHL European Player Media Tour.

Μία μέρα αργότερα (23 Αυγούστου) οι παίκτες του Χόκεϊ θα επισκεφθούν προπονητικά κέντρα αρκετών συλλόγων του ιταλικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου και θα παρακολουθήσουν τον εναρκτήριο αγώνα της Μίλαν κόντρα στην Κρεμονέζε στο San Siro.

«Έχουμε σχεδιάσει πολλά ενδιαφέροντα πράγματα», δήλωσε στην πλατφόρμα SportsBusiness ο Κιθ Βάχτελ, πρόεδρος του NHL και σημείωσε πως «ναι μεν οι Αμερικάνοι σταρ του Χόκεϊ ενδεχομένως να μην έχουν μεγάλη σύνδεση με το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο, αλλά οι ευρωπαίοι παίκτες του Χόκεϊ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως μεγάλωσαν παίζοντας με τη μπάλα στα πόδια».

Μπορεί το πρόγραμμα (NHL European Player Media Tour) να μοιάζει με εκπαιδευτικό, αλλά στην ουσία του έχει αρκετούς πυλώνες. 

«Αυτή η συνεργασία με το NHL, αλλά και την Ένωση παικτών του πρωταθλήματος (NHLPA) μας επιτρέπει να έρθουμε σε επαφή με ένα παγκόσμιο κοινό, με νέους και συναρπαστικούς τρόπους, γιορτάζοντας παράλληλα την προσμονή των Ιταλών γύρω από τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες Μιλάνου-Κορτίνα του 2026», δήλωσε ο Άντι Μίτσελ, ο οποίος είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Serie A.

«Φέρνοντας κοντά τους θρύλους του πρωταθλήματός μας και τους αστέρες του NHL, στοχεύουμε στη δημιουργία μιας συνέργειας που αναδεικνύει τα καλύτερα στοιχεία κάθε πρωταθλήματος, δημιουργώντας μια αξέχαστη εμπειρία για τους οπαδούς και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού», κατέληξε. Κατ' επέκταση αυτή η διαδικασία αναβαθμίζει τις εμπορικές σχέσεις και αυξάνει τα έσοδα και στα δύο μέλη της συνεργασίας (αμοιβαίο όφελος). 

Ο ρόλος των Πίρλο και Ματεράτσι

Ο πρόεδρος του NHL, Κιθ Βάχτελ, αποκάλυψε επίσης πως αυτός και ο εμπορικός διευθυντής της Serie A, Μικέλ Τσιτσαρέσε, συζήτησαν αρχικά την ιδέα της συνεργασίας πριν από περίπου τρία χρόνια, όταν συναντήθηκαν στο «Soccerex», μια παγκόσμια εκδήλωση δικτύωσης για επαγγελματίες και επενδυτές του ποδοσφαίρου στο Μαϊάμι. Και οι δύο βρέθηκαν εκεί για να μιλήσουν για την «Supponor». Πρόκειται για την εταιρεία τεχνολογίας που ασχολείται με τις πινακίδες εικονικής διαφήμισης που πλέον η ύπαρξή τους έχει καθιερωθεί σε όλα τα γήπεδα και σε όλα τα σπορ.

Πλέον, η συνεργασία τους ξεκινά και περνά μονομιάς σε νέο οικονομικό επίπεδο. Δεν περιορίζεται μόνο στα ταξίδια αναψυχής του Πίρλο και του Ματεράτσι στο Madison της Νέα Υόρκης για τον αγώνα των Ρέιντζερς και των Άιλαντερς (όπως συνέβη τον περασμένο Μάρτιο) ή σε θεωρητικές συζητήσεις του κομισάριου του NHL, Γκάρι Μπέτμαν με τον πρόεδρο της Serie A, Έτζιο Σιμονέλι.  

Οι Αμερικάνοι θέλουν να εκμεταλλευτούν το πάθος των Ιταλών και των Ευρωπαίων για τα σπορ και ειδικά για το ποδόσφαιρο, όπως έχουν κάνει πολλές φορές στο πρόσφατο παρελθόν (καλώντας στις ΗΠΑ τον Λιονέλ Μέσι ή αναβαθμίζοντας τις συνεργασίες τους με συλλόγους όπως η Παρί Σεν Ζερμέν) και την ίδια ώρα οι Ιταλοί -στην προκειμένη περίπτωση- θέλουν να μελετήσουν εκ των έσω πως μία λίγκα όπως το NHL έχει πάνω από 6 δισεκατομμύρια έσοδα το χρόνο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Ρεάλ έκανε παγκόσμιο ρεκόρ εσόδων - Ξεπέρασε ξανά το 1 δισεκατομμύριο και έφθασε σε ανεπανάληπτο επίπεδο

Η εμπλοκή του Κέβιν Ντουράντ με την Παρί Σεν Ζερμέν: Νέα συνεργασία με πολυτελή δερμάτινα προϊόντα