Η διαφωνία Χάμιλτον - McLaren για το cost cap στη Formula 1

Το 2021, το cost cap μπήκε στον κόσμο της Formula 1. Ένα γεγονός που κατάφερε να «ταράξει τα νερά» στο κορυφαίο επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με ορισμένους οδηγούς να βρίσκονται αντίθετοι με αυτή την αλλαγή.
Το cost cap ή αλλιώς budget cap, ουσιαστικά εφαρμόστηκε με σκοπό να μειώσει τη διαφορά ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες και τις υπόλοιπες. Ωστόσο, αυτή η συνθήκη έχει δημιουργήσει μια κατάσταση στην οποία οι ομάδες δεν επενδύουν στην εξέλιξη των μονοθεσίων τους.
Ο Λιούις Χάμιλτον, βλέποντας το πως εξελίσσονται τα πράγματα, σε πρόσφατη συνέντευξή του αναφέρθηκε πάνω σε αυτό το κομμάτι. Πιο συγκεκριμένα, πιστεύει πως το cost cap κάνει το σπορ... λιγότερο συναρπαστικό, προσφέροντας λιγότερο θέαμα. Επίσης, έκανε και μια σύγκριση του τότε με το τώρα, αναφερόμενος φυσικά και στις αλλαγές που επρόκειτο να γίνουν στα μονοθέσια το 2026.
Οι δηλώσεις του Χάμιλτον
«Θυμάμαι το 2008, όταν ήμουν στη McLaren, που μπορούσαμε να φέρνουμε αναβαθμίσεις μέχρι το τέλος. Συνεχίζαμε να πολεμάμε, ακόμα κι αν το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς ήταν κακό. Το 2013, πριν πάω στη Mercedes, ήταν ξανά κάτι παρόμοιο. Τώρα όμως, δεν είναι το ίδιο. Έχουμε περάσει πολύ νωρίς στο project της επόμενης χρονιάς και έτσι μένεις με ό,τι έχεις για το υπόλοιπο της σεζόν».
«Αυτό κάνει τη σεζόν λιγότερο συναρπαστική. Δεν βλέπουμε αναβαθμίσεις μέσα στη χρονιά, απλώς τερματίζουμε με το ίδιο πακέτο. Το θετικό είναι ότι το 2026 θα είναι διαφορετικό, με πολλές εξελίξεις και ανατροπές».
Η απάντηση της McLaren στον Λιούις Χάμιλτον
Θέση σε αυτό πήρε και ο επικεφαλής της McLaren, Αντρέα Στέλα, ο οποίος βρέθηκε αντίθετος με τη γνώμη του Βρετανού οδηγού της Ferrari. Πιο συγκεκριμένα, ο Στέλα ανέφερε πως μια τέτοια κίνηση θα ενισχύσει το σπορ και είναι αναγκαίο για την εξέλιξή του.
«Το budget cap είναι ένας από τους πιο σημαντικούς κανονισμούς που έχουμε για να διασφαλίσουμε την υγεία και το μέλλον της Formula 1. Εμείς στη McLaren καταφέραμε να κάνουμε τεράστιο βήμα προόδου με αυτούς τους περιορισμούς. Η απόδοση δεν προέρχεται μόνο από τα χρήματα, αλλά και από την τεχνική πλευρά. Δεν πιστεύω ότι ο περιορισμός του προϋπολογισμού είναι εμπόδιο».