Πετρούνιας: «Έχω φύγει με μηχανή από το σπίτι μου και με έψαχναν οι γονείς μου τρεις μέρες»
Ο τρις μεταλλιούχος σε Ολυμπιακούς Αγώνες μιλά για τον αγώνα-εφιάλτη του, το πως ήταν ο ίδιος ως έφηβος και αναλύει Παρίσι 2024 και Λος Άντζελες 2028.
Ο Έλληνας «Lord of the rings», Λευτέρης Πετρούνιας, έδωσε μία απολαυστική συνέντευξη λίγους μήνες πριν πιάσει ξανά τους κρίκους σε μεγάλη διεθνή διοργάνωση.
Ο άνθρωπος που μαζί με τον προκάτοχό του Δημοσθένη Ταμπάκο αλλά και τον πρωτοπόρο της ενόργανης, Ιωάννη Μελισσανίδη, έχουν κάνει την ενόργανη εθνικό άθλημα, δεν μοιάζει με αθλητή που βρίσκεται στην δύση της καριέρας του, αλλά με έναν που σχεδιάζει την επόμενη μέρα και διεκδικεί την επόμενη διάκριση.
Παρά τα 11 χρυσά, ένα σε Ολυμπιακούς, τρία σε Παγκόσμια Πρωταθλήματα και οκτώ σε Ευρωπαϊκά αλλά και τα συνολικά 16 διεθνή μετάλλια, το μυαλό του βρίσκεται σε αυτά που έρχονται, στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του Αυγούστου και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του Οκτωβρίου.
Στη συνέντευξη που έδωσε στην εκπομπή Lockers by Stoiximan, μιλά χωρίς φίλτρα για τον αγώνα που τον έκανε να προσεύχεται μην τραυματιστεί, για το χάλκινο που τον «έτσουξε», για το πότε θα λήξει την καριέρα του και για το αιώνιο ερώτημα του ποιος είναι τελικά ο καλύτερος αθλητής όλων των εποχών στην Ελλάδα.
«Νόμιζα ότι θα πεθάνω πάνω στους κρίκους»
Ο Πετρούνιας με το «καλημέρα» ρωτήθηκε ποιος αγώνας επιστρέφει στο μυαλό του ως εφιάλτης και δεν χρειάστηκε να σκεφτεί. Απάντησε τα εξής:
«Ο αγώνας που είναι ο μεγαλύτερος εφιάλτης μου ήταν στην Στουτγκάρδη το 2019. Έπρεπε να πάω να διεκδικήσω την πρόκριση για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, να πάρω ένα από τα πρώτα τρία μετάλλια. Πήρα την τέταρτη θέση και δεν πήρα την πρόκριση. Ήταν ο πρώτος μου αγώνας μετά το χειρουργείο. Αυτό που με πανικοβάλλει στην ιδέα αυτού του αγώνα ήταν ότι η τελευταία φορά που είχα κάνει πρόγραμμα αγώνα, ήταν ένα χρόνο πριν, ακριβώς πριν χειρουργηθώ».
Για τα δευτερόλεπτα πριν ξεκινήσει ο αγώνα ήταν ιδιαίτερα... γλαφυρός στην περιγραφή του: «Αν επιτρέπεται αυτή η έκφραση, είχα χεστεί πάνω μου. Νόμιζα ότι θα πεθάνω σε εκείνον τον αγώνα. Όταν σήκωσα το χέρι και έκανα τον σταυρό μου δεν προσευχήθηκα για να κερδίσω. Είπα, θεέ μου να τελειώσει αυτό το πρόγραμμα χωρίς να χτυπήσω. Μετά τον αγώνα έτρεχαν δάκρυα από τα μάτια μου».
Ο ανικανοποίητος εγωισμός του πρωταθλητή
Μετά το χρυσό στο Ρίο το 2016 ο Πετρούνιας πήρε το χάλκινο Ολυμπιακό μετάλλιο στο Τόκιο το 2021 και τρία χρόνια μετά, στο Παρίσι το 2024, βρέθηκε στο τρίτο διαδοχικό του Ολυμπιακό βάθρο, ξανά με το χάλκινο μετάλλιο. Για πολλούς αθλητές θα ήταν αρκετό, αλλά όχι για τον Λευτέρη Πετρούνια.
«Ίσως αν είχα κερδίσει χρυσό στο Παρίσι να είχα σταματήσει τον πρωταθλητισμό. Αλλά επειδή ένιωσα ότι δεν πήρα αυτό που άξιζα, ούτε αυτό για το οποίο αγωνίστηκα, μέσα μου το πείσμα και ο αθλητικός εγωισμός που έχουμε όλοι οι αθλητές, μου είπε "Χάλκινο; Θα σας δείξω αργότερα". Κατεβαίνοντας από τον αγωνιστικό χώρο σκεφτόμουν ήδη το Λος Άντζελες και το είπα και στη μεικτή ζώνη».
Για την ψυχολογία ενός πρωταθλητή μετά τα δεκάδες μετάλλια που έχει πάρει, τόνισε: «Έχω αποδομήσει το θέμα μετάλλιο. Όλη η ομορφιά και ο ενθουσιασμός της υπόθεσης είναι μέχρι να το πάρεις. Μόλις το πάρεις. Μετά απλά συνεχίζεις να προσθέτεις τίτλους. Τη στιγμή που τελειώνει ο κάθε αγώνα, είτε έχω κερδίσει είτε έχω χάσει, σκέφτομαι τι πρέπει να αλλάξω για τον επόμενο αγώνα».
Το τέλος της καριέρας
Στην ερώτηση πότε σκοπεύει να σταματήσει τον πρωταθλητισμό και αν υπάρχει περίπτωση το αποτέλεσμα του Λος Άντζελες να μην τον ικανοποιήσει και τα του δώσει κίνητρο και για το Μπρισμπέιν το 2032, ο Πετρούνιας δεν έδωσε συγκεκριμένη απάντηση, καθώς είναι κάτι που θα αποφασίσει αργότερα:
«Αυτό που έχω σκεφτεί είναι ότι μόλις τελειώσει το Λος Άντζελες, επειδή έχω να δώσω πολλά ακόμη, αυτό νιώθω μέσα μου, και επειδή αγαπώ και νιώθω πολύ καλά κάνοντας κρίκους, θα συνεχίσω την προπόνηση. Θα ξεκουραστώ εγκεφαλικά από την πίεση των αγώνων για ένα διάστημα. Κι αν δω ότι ο ανταγωνισμός μετά από 1-1,5 χρόνο είναι διαχειρίσιμος, θα συνεχίσω να τα αγωνίζομαι για τα επόμενα πολλά χρόνια. Μέχρι να μην αντέχω. Θέλω να αθλούμαι, μ' αρέσει να αθλούμαι».
Ο GOAT του ελληνικού αθλητισμού
Ερωτηθείς ποιος είναι ο GOAT του ελληνικού αθλητισμού, ο Πετρούνιας απάντησε χωρίς δισταγμό τον Πύρρο Δήμα και εξήγησε: «Θα ήταν πολύ βλακεία να πω τον εαυτό μου, ο Δήμας έχει τέσσερα Ολυμπιακά μετάλλια», ενώ στην ερώτηση αν θα κέρδισε σε κάτι τον σπουδαίο Έλληνα αρσιβαρίστα, πρόσθεσε γελώντας: «Τον έχω κερδίσει στα Ευρωπαϊκά».
Σε επόμενη ερώτηση αν αποδέχεται τον χαρακτηρισμό «Έλληνας lord of the rings» είχε ξεκάθαρη απάντηση: «Ναι, τον αποδέχομαι. Έχω τρία Ολυμπιακά μετάλλια. Είχα είδωλο τον Ταμπάκο που είχε πάρει δύο Ολυμπιακά μετάλλια, οπότε είμαι πιο πάνω».
Δεν θα ήθελα το παιδί μου να είναι όπως εγώ ως έφηβος
Ο Πετρούνιας για ένα μεγάλο διάστημα στην εφηβική του ηλικία είχε σταματήσει τον πρωταθλητισμό, και έχει δεχτεί πολλές φορές ερωτήσεις για εκείνη την περίοδο. Για το αν ήταν ένας κλασικός έφηβος που έβγαινε και ξενυχτούσε, ο 36χρονος αθλητής ήταν απολαυστικός:
«Δεν θα ήθελα το παιδί μου να είναι όπως ήμουν εγώ ως έφηβος. Σε καμία περίπτωση. Σε καμία περίπτωση» είπε γελώντας, ενώ για τη μεγαλύτερη ατασθαλεία που έχει κάνει αποκάλυψε: «Έχω φύγει με μηχανή από το σπίτι μου και με έψαχναν οι γονείς μου τρεις μέρες».