Δεν υπάρχει μόνο η καρό: Τι συμβολίζουν οι 10 σημαίες της Formula 1

Πολλά χρώματα, διάφορα σχέδια και όχι μια, αλλά δέκα διαφορετικές σημαίες υπάρχουν στον κώδικα της Formula 1! Όλες διαθέσιμες προς χρήση αν το απαιτούν οι καταστάσεις και οι συνθήκες ενός αγώνα.
Μία, η πιο γνωστή και μη εξαιρετέα, συμβολίζει το τέλος του Grand Prix και... οδηγεί σε πανηγυρισμούς. Άλλες εμφανίζονται για ανησυχητικούς λόγους και κάποιες απλώς για να προειδοποιήσουν.
Όσοι αγαπούν τη Formula 1 και περιμένουν με αγωνία τη δράση της, δεν είναι απαραίτητα και γνώστες των πάντων. Άλλωστε πρόκειται για ένα σπορ που έχει πολλά δεδομένα: Μηχανολογικά μέρη, τεχνολογικά δεδομένα, ιστορικά στοιχεία, αγωνιστικά, αλλά και διοργανωτικές λεπτομέρειες. Για να αισθανθεί κάποιος «ειδήμονας» θα πρέπει να είναι... επιστήμονας, αλλά οι σημαίες που εμφανίζονται συχνά πυκνά, παίζουν σημαντικό ρόλο και καλό θα είναι οι θεατές να ξέρουν τι συμβολίζουν. Για να ξέρουν και τι να περιμένουν!
Γι' αυτό θα σας προσφέρουμε μία βοήθεια, κάνοντας παράλληλα και μία ανακεφαλαίωση για το τι ακριβώς σημαίνουν όλες αυτές οι σημαίες που σίγουρα κάποια στιγμή όλοι έχουν αντικρίσει. Οι οδηγοί ξέρουν περί τίνος πρόκειται, ώρα να μάθουν και οι υπόλοιποι...
Οι 10 σημαίες της F1
- Ας ξεκινήσουμε με την πιο γνωστή σημαία που υπάρχει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό -όχι μόνο στη Formula 1. Ο λόγος για την καρό σημαία, που όποτε κυματίζει σημαίνει πως ο αγώνας τερματίζει και έχουμε νικητή! Όταν την αντικρίζει ο προπορευόμενος αρχίζει να πανηγυρίζει. Πολλές φορές αναλαμβάνει να την κυματίσει, κάποιος celebrity από την πόλη ή τη χώρα που διοργανώνει το GP.
- Υπάρχει και η πράσινη σημαία, που κυματιστεί όταν τα μονοθέσια λάβουν θέσεις μετά το formation lap και όλα είναι έτοιμα για εκκίνηση του αγώνα. Όταν την αντικρίζουμε, σημαίνει πως η πίστα είναι έτοιμη να υποδεχθεί τους οδηγούς και ουσιαστικά δίνει το «ΟΚ» για να ανάψει το πράσινο φως.
- Αν μετά την καρό, υπάρχει μία ακόμα πασίγνωστη σημαία, αυτή είναι η κόκκινη. Όταν κάνει την εμφάνισή της, σημαίνει πως ο αγώνας ή οποιαδήποτε διαδικασία σταματάει. Και ο λόγος είναι ότι υπάρχει κάποιος κίνδυνος στην πίστα, που μπορεί να προκαλέσει κάποιο ατύχημα.
- Η πιο... δυσάρεστη σημαία πάντως, είναι η μαύρη. Αυτή που υποδεικνύουν οι ειδικοί σε έναν ή περισσότερους οδηγούς και σημαίνει πως κάποιος από αυτούς θα αποκλειστεί από τον αγώνα. Η μαύρη σημαία πάντα συνοδεύεται και με έναν αριθμό. Αυτόν του μονοθεσίου, για να αντιληφθούν όλοι -και ειδικά το... θύμα- ποιος αποκλείστηκε.
- Ακόμη μια σημαία εμπεριέχει το μαύρο χρώμα, αλλά... εμπλουτίζεται και με έναν πορτοκαλί κύκλο στο κέντρο της. Όταν οι πιλότοι την δουν να κυματίζει μαζί με τον αντίστοιχο αριθμό, τότε σημαίνει πως κάποιο μονοθέσιο έχει μηχανικά προβλήματα και πρέπει να αποσυρθεί άμεσα από την πίστα και να κατευθυνθεί προς το γκαράζ της ομάδας του.

- Παραμένουμε σε μαύρη απόχρωση, αλλά αυτή τη φορά μαζί της βρίσκεται και το άσπρο. Όχι σε καρό σχέδιο, αλλά σε... μισό-μισό. Ο κυματισμός της σημαίνει πως κάποιος οδηγός έχει μη αποδεκτή συμπεριφορά και τον προειδοποιεί πως αν συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό τότε θα αντικρίσει την μαύρη σημαία και θα αποκλειστεί.
- Αρκετές φορές στους αγώνες αντικρίζουμε και τη λευκή σημαία. Κάθε φορά που εμφανίζεται σημαίνει πως υπάρχει ένα όχημα εντός πίστας που κινείται αργά. Συνήθως χρησιμοποιείται όταν ένα ογκώδες όχημα εισέρχεται (για τους λόγους του) στην πίστα. Όπως για παράδειγμα ένα ασθενοφόρο ή ένας γερανός ανέλκυσης.
- Μια σημαία που θα πετύχουμε αρκετές φορές στο grand prix του Μονακό είναι η μπλε. Η συγκεκριμένη σεν έχει μια χρήση, αλλά τρεις. Πρώτα από όλα, χρησιμοποιείται για να επισημάνει σε έναν οδηγός πως κάποιος άλλος οδηγός πλησιάζει, έχοντας έναν ή περισσότερους γύρους προβάδισμα, και πρέπει να τον αφήσει να περάσει μπροστά του. Αν δεν υπακούσει στις τρεις εμφανίσεις της μπλε σημαίας, τότε θα λάβει ποινή. Παρόμοια χρήση έχει και για τα ελεύθερα δοκιμαστικά. Επίσης, η μπλε σημαία μπορεί να εμφανιστεί στην έξοδο από τα pit, προειδοποιώντας τον οδηγό πως πρόκειται να πέσει σε κίνηση.

- Και τώρα ήρθε η ώρα της κίτρινης σημαίας. Αυτής που σημαίνει πως υπάρχει κάποιο ατύχημα ή κάποιο κομμάτι από μονοθέσιο εντός της πίστας και οι οδηγοί θα χρειαστεί να χαμηλώσουν την ταχύτητά τους.
- Δέκατη και τελευταία σημαία. Όταν υπάρχει ολισθηρό οδόστρωμα λόγω νερού ή λαδιού, τότε κυματίζει μια σημαία με κόκκινες και κίτρινες ρίγες. Σαν τη σημαία της Καταλονίας, αλλά με τελείως διαφορετικό συμβολισμό. Έχει σκοπό να ενημερώσει τον οδηγό για την ολισθηρή πίστα, ώστε να μην καταλήξει στις μπαριέρες.
