Το παράδοξο στο Αγγλία - Γκάνα που έφερε αντιδράσεις: Οι παίκτες ενυδατώθηκαν λόγω διακοπής στο 21' και μόλις 5 λεπτά έγινε hydration break

Έντονες αντιδράσεις προκάλεσαν τα υποχρεωτικά cooling breaks στο 0-0 της Αγγλίας με τη Γκάνα στη Βοστώνη για τη 2η αγωνιστική του Μουντιάλ 2026.

Hydration break  κατά τη διάρκεια αγώνα της Αγγλίας στο Μουντιάλ / Πηγή: Imago
Hydration break κατά τη διάρκεια αγώνα της Αγγλίας στο Μουντιάλ / Πηγή: Imago

Μην χάνεις είδηση. Βάλε το στην Google

Πρόσθεσε το ATHLETIKO στην Google

Η Αγγλία αντιμετώπισε στη Βοστώνη τη Γκάνα για τη δεύτερη αγωνιστική του 12ου ομίλου του Μουντιάλ 2026, όμως δεν κατάφερε να κάνει το 2/2. Στην αναμέτρηση που ολοκληρώθηκε τα ξημερώματα της Τετάρτης (24/06) τα «τρία λιοντάρια» έμειναν στο 0-0 και οι δύο ομάδες έφτασαν τους 4 πόντους στο γκρουπ.

Πέρα από το αγωνιστικό κομμάτι, το παιχνίδι σημαδεύτηκε από έντονες αντιδράσεις στις εξέδρες, με τους Άγγλους φιλάθλους να εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους για τα λεγόμενα cooling breaks, που έχουν εισαχθεί υποχρεωτικά από τη FIFA στη φετινή διοργάνωση. Η ένταση κορυφώθηκε στο 22ο λεπτό, όταν μετά από σύγκρουση κεφαλιών ανάμεσα στον Ρις Τζέιμς και τον Τζόρνταν Αγιού, το ιατρικό επιτελείο μπήκε στον αγωνιστικό χώρο για να προσφέρει τις πρώτες βοήθειες.

Κατά τη διάρκεια της διακοπής, οι ποδοσφαιριστές δεν είχαν τη δυνατότητα να ενυδατωθούν, ωστόσο, μόλις ένα λεπτό μετά την επανέναρξη του αγώνα, ο διαιτητής σφύριξε για το προβλεπόμενο cooling break, προκαλώντας έντονες αποδοκιμασίες. Οι φίλαθλοι αντέδρασαν με αποδοκιμάσιες, θεωρώντας τη διαδικασία παράλογη, ειδικά από τη στιγμή που οι καιρικές συνθήκες δεν θύμιζαν σε καμία περίπτωση ακραία ζέστη.

Αντιθέτως, η βροχή που είχε προηγηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και η θερμοκρασία που κυμαινόταν περίπου στους 18 βαθμούς Κελσίου, ενίσχυσαν την αίσθηση πως τα συγκεκριμένα διαλείμματα δεν εξυπηρετούν αγωνιστικές ανάγκες.

Η απάντηση της FIFA και του Ινφαντίνο

Η FIFA, πάντως, υπερασπίζεται την απόφασή της, υποστηρίζοντας πως τα cooling breaks εφαρμόζονται για να διασφαλιστούν ίσες συνθήκες για όλες τις ομάδες, ανεξαρτήτως καιρού ή γηπέδου. Στη φετινή διοργάνωση, έχει θεσπιστεί για πρώτη φορά η υποχρεωτική διακοπή τριών λεπτών σε κάθε ημίχρονο, με στόχο όπως τονίζεται, την προστασία των ποδοσφαιριστών από τη ζέστη και την υγρασία της Βόρειας Αμερικής.

«Θέλουμε να διασφαλίσουμε ίσες συνθήκες για όλους και γι' αυτό εφαρμόζονται αυτά τα διαλείμματα σε κάθε αγώνα», ανέφερε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος της FIFA.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο προπονητής των «τριών λιονταριών», Τόμας Τούχελ, έχει επίσης ασκήσει κριτική στη νέα πρακτική, ενώ δεν λείπουν οι φωνές που υποστηρίζουν ότι τέτοιες παύσεις διασπούν τον αγωνιστικό ρυθμό και ενδέχεται να εξυπηρετούν και εμπορικές ανάγκες, καθώς σε κάθε διακοπή η τηλεοπτική μετάδοση περνά σε διαφημιστικό διάλειμμα.

Ο πρόεδρος της FIFA, Τζιάνι Ινφαντίνο, εξέδωσε ανακοίνωση για να απαντήσει στην κριτική γύρω από το ενδεχόμενο τα διαλείμματα ενυδάτωσης να έχουν εισαχθεί και για λόγους διαφημιστικού χρόνου.

«Ο βασικός λόγος είναι η ζέστη, αλλά πρέπει επίσης να κατανοήσουμε ότι σε μια διοργάνωση όπως το Παγκόσμιο Κύπελλο, που διαρκεί 39 ημέρες και όπου οι ομάδες μπορούν να δώσουν έως και οκτώ αγώνες σε αυτό το διάστημα, η δυνατότητα ξεκούρασης είναι εξαιρετικά σημαντική.

Αυτό που έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία για εμάς είναι να διασφαλίσουμε ότι όλες οι ομάδες, σε κάθε αγώνα, παίζουν υπό τις ίδιες συνθήκες. Είναι πολύ δύσκολο να δεχτούμε ότι ένας προπονητής μπορεί να έχει την ευκαιρία να επηρεάσει έναν αγώνα κάνοντας προσαρμογές απλώς επειδή κάνει περισσότερη ζέστη, ενώ σε έναν άλλο αγώνα, όπου η θερμοκρασία είναι ελαφρώς χαμηλότερη, ο ίδιος προπονητής δεν έχει την ίδια δυνατότητα. Θέλουμε ίσες συνθήκες για όλους, γι’ αυτό και αυτά τα διαλείμματα εφαρμόζονται σε κάθε παιχνίδι.

Δεν υπάρχει επιπλέον έσοδο για τη FIFA, καθώς όλες οι εμπορικές συμφωνίες έχουν υπογραφεί πολύ νωρίτερα. Άρα δεν είναι οικονομικό ζήτημα για εμάς. Για εμάς είναι καθαρά αγωνιστικό θέμα».

Μην χάνεις είδηση. Βάλε το στην Google

Πρόσθεσε το ATHLETIKO στην Google

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ